غراوی برای خنثی سازی، از معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی استفاده کرد!

ادعای کدام یک از نمایندگان گلستان به کرسی خواهد نشست؟/ مصاحبه به چه قیمت؟

1403-07-02 11:07:24
0
49
ادعای کدام یک از نمایندگان گلستان به کرسی خواهد نشست؟/ مصاحبه به چه قیمت؟
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong><span style="font-size: 8pt;">یکی از نمایندگان گلستان با بیان مخاطرات زیست محیطی جاده گلستان از ارسال لایحه ای از سوی مجمع نمایندگان گلستان به ریاست جمهور و دیگری با مصاحبه ای بر اینکه جاده جایگزین گلستان از مسیر کلاله خواهد گذشت، تاکید کرد و باید منتظر ماند تا دید که ادعای کدام نماینده به کرسی خواهد نشست!.</span></strong></span></p>

 به گزارش کلاله خبر، جاده جایگزین جنگل گلستان به دلیل مخاطره آمیز بودن این جاده برای محیط محیط زیست و حیاط وحش آن، یکی از موضوعات پر بحث مسئولین، دوستدارن طبیعت و ... شده است.

همانطور که در گزارشات نیز یادآور شدیم، در گذشته نیز دو مسیر آزادشهر- تیل آباد- گرمه و جاجرم و کلاله – گلیداغ و آشخانه برای جاده جایگزین گلستان مطرح بوده است که پیگیری های رجبی این پروژه را به مرحله فایناس رسانده بود که با قرار گرفتن مصاحبه ای از ابرهیمی نماینده آزادشهر بر روی کانال خبرگزاری صدا و سیمای گلستان، تمام معادلات تغییر کرد.

ابراهیمی در این مصاحبه با تاکید بر اینکه وجود این جاده در مسیر جنگل گلستان مخاطرات زیست محیطی را دربر دارد، از پیشنهاد و توافق مجمع نمایندگان گلستان در خصوص عبور جاده از مسیر آزادشهر- تیل آباد- گرمه و جاجرم خبر داد.

 مسلما این ادعای ابراهیمی در روبروی دروبین های صدا و سیما(معتبرترین رسانه) از روی تصمیم شخصی نبوده و در این خصوص تصمیمات جمعی گرفته شده است.

با مطرح شدن این موضوع در سایت کلاله خبر، در ابتدا هیچ واکنشی از سوی مسئولین و شخص نماینده(غراوی) دیده نشد تا اینکه مصاحبه رجبی با بیان دغدغه های موجود در این خصوص، بر روی سایت منتشر شد.

پس از انتشار مصاحبه نماینده سابق شرق گلستان، برخی از کانال های حامی شهرام غراوی جهت منحرف کردن اذهان نسبت به این تصمیم، از جاده مسیر آزادشهر- تیل آباد- گرمه و جاجرم به عنوان جاده ای با اهدافی دیگر یاد کردند و این در حالی بود که اگر تنها به مصاحبه ابراهیمی توجه می کردند، به عمق دغدغه های ما پی می بردند و بجای تاختن به رجبی بدون در نظر گرفتن روابط سیاسی وی در بین دولتمردان و سیاسیون، به اهمیت موضوع می پرداختند.

اما گویا بیان دیدگاه ها و دغدغه های نماینده سابق شرق گلستان، نه تنها باعث واکنش حامیان غراوی شد، بلکه باعث این شد که غراوی و معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی در مقابل دوربین صدا و سیمای گلستان به این موضوع بپردازند(تجربه نشان داده است که خبرنگار صدا و سیمای کلاله جهت جلوگیری از سو برداشت ها، به مسائل چالشی مطرح شده در "کلاله خبر" دامن نمی زند.) و این در حالی است که معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای وزیر، کشاورزیان و معاون آزادراه و بزرگ راهها دکتر خادمیان است.

در مصاحبه یاد شده آمده است:

معاون تلفیق بودجه ، حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهرستان کلاله با اعلام این خبر گفت : مطالعات فاز یک این آزاد راه و تفاهم اولیه با سرمایه گذار انجام شده است.

علیرضا محفوظی افزود : در مرحله بررسی توان مالی سرمایه گذار هستیم و در صورت تایید توان مالی و تصویب شدن در هیئت دولت قرارداد نهایی برای آغاز عملیات احداث آزاد راه بسته می شود.

نماینده کلاله ، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه نگرانی هایی برای حفظ جنگل گلستان وجود دارد تلاش می کنیم این مسیر را جایگزین جاده جنگل گلستان احداث کنیم.

نکته قابل توجه در گفته های محفوظی، وجود یک پیش شرط برای انعقاد قرارداد است که آنهم بررسی توان مالی سرمایه گذار می باشد که در صورت محقق نشدن، پروسه به خانه اول خود برمی گردد و این زیرکی معاون پارلمانی را می رساند که در مقابل دوربین شرطی را مطرح کند که در آینده گریبان گیر وی نشود، در حالی که این پروژه را که نزدیک به 1000 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، در کشور تنها قرارگاه خاتم توانایی عملیاتی کردن آن را دارد.

فارغ از اینکه این اقدام غراوی و اظهارنظرها با چه هدفی انجام گرفته است و تا چه میزان می تواند اذهان مطالبه گر را بی دغدغه کند، این اقدام وی برای پای کار اوردن حتی معاون پارلمانی وزیر را اقدامی شایسته و از روی دغدغه می دانیم و بر اینکه باید فاز عملیاتی این پروژه در دوره وی آغاز شود، تاکید می کنیم چرا که در غیر این صورت اذهان عمومی به گفته های ابراهیمی و توافق یاد شده بر می گردد و غراوی در پایان کار برای پاسخگویی دست خالی خواهد بود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار