در دیدارهيأتی از علما دیالی العراق با روحانیون حوزه چنارلی تاکید شد:

امنیت بالای ایران ارزشمند است/ وحدت را در سیاست های رهبر ایران شاهد هستیم

1403-07-02 02:07:31
0
41
امنیت بالای ایران ارزشمند است/ وحدت را در سیاست های رهبر ایران شاهد هستیم
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong><span style="font-size: 8pt;">علمای تشیع و تسنن دیالی العراق بر امنیت بالای ایران و همچنین وجود وحدت در سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند و گفتند: دعاگوی این امنیت در کشور ایران باشید.</span></strong></span></p>

به گزارش کلاله خبر، در بازدید و دیدار هيأتی از علماء و بزرگان عشائر استان دیالی العراق از مدرسه ربانیه از مدرسه ربانیه چنارلی و علمای آن، شیخ علی صالحی زهیری، در سخنرانی خود گفت: وحدت و انسجام مذاهب را در ایران اسلامی قبلا شنیده بودیم و امروز به فضل الهی از نزدیک شاهد و ناظر آن هستیم، و نمونه بارز همزیستی مسالمت آمیز را از نزدیک لمس کردیم.

وی افزود: این هیات متشکل از جمعی از روحانیون و علمای اهل سنت و تشیع کشور عراق و فعالان مبارزه با گروه های تکفیری، جمعی از خانواده های شهدای مبارزه با داعش و عضو کمیته های صلح این کشور هستند و از استان دیاله کشور عراق که هم مرز ایران می باشند و حدود 300 کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد، است.

شیخ علی صالحی زهیری با بیان اینکه شیعه و سنی در کنار هم در استان دیاله عراق زندگی می کنند، تصریح کرد: این استان معروف به مانند عراق کوچک است و همچنان که توانستیم در این استان کوچک همزیستی مسالمت آمیزی را راه اندازی کنیم، سعی داریم در برنامه های آینده خود این اقدام شایسته را در بغداد و در تمام کشور عراق گسترش دهیم.

وی در پایان سخنان خود اظهارداشت: به امید خداوند در انتظار روزی هستیم که در تمام کشور عراق و در بین همه مذاهب اتحاد و همدلی بوجود آمده و تفکر تقریبی ترویج پیدا کند.

در ادامه این دیدارشیخ جنابی از علماء اهل سنت عراق نیز گفت: این وحدت عملی که در ایران وجود دارد، همیشه مستدام باشد و دعای گوی امنیت کشورتان و بالاخص بلاد اسلامی باشید.

همچنین در ادامه یکی روسای عشایر خزرجی عراق با بیان اینکه وحدت کلمه را در سیاست های مقام معظم رهبری شاهد هستیم و برگزاری هر ساله اجلاس کشورهای اسلامی ثمره نگاه وحدت گرایانه در ایران اسلامی است، افزود: متاسفانه در کشور عراق بجای اینکه وحدت کلمه داشته باشیم طیف های گوناگون سیاسی بوجود آمده است که هر کدام خواهان قدرت طلبی هستند.

در پایان این نشست شیخ عصام الدین گوگلان به بیان وحدت و همدلی مردم و علمای اهل سنت و شیعه در منطقه و اهتمام مسئولين نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خدمت به مردم شریف و بر قراری امنیت در تمامی کشور پرداخت و از حضور مهمانان، تقدیر تشکر کرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار