مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان:

"طرح خادم" در مناطق آسیب‌پذیر استان گلستان اجرا می‌شود

1403-08-01 01:08:21
0
16
"طرح خادم" در مناطق آسیب‌پذیر استان گلستان اجرا می‌شود
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong><span style="font-size: 8pt;">مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: "طرح خادم" در مناطق آسیب&zwnj;پذیر استان گلستان اجرا و در این طرح جمعیت به مردم و مناطق آسیب&lrm;پذیر جهت اطلاع&zwnj;رسانی و آموزش مراجعه می&zwnj;کنند.</span></strong></span></p>

به گزارش کلاله خبر فه نقل ار تسنیم، حسین احمدی صبح امروز در دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استان گلستان در باشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه این است تا در آینده در حوادث احتمالی تا حد امکان به کاهش آسیب‌ها چه مادی و چه معنوی به ویژه تلفات جانی برسیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: مبحث مهمی که جمعیت هلال احمر چند سالی است دنبال می‌کند، آموزش عمومی و آمادگی بر جامعه و مدیریت و ریسک در جامعه است.

وی تصریح کرد: البته باید علاوه بر آموزش عمومی، آموزش تخصصی انجام شود و این آموزش‌ها در کارگاه ستادی صورت گیرد.

احمدی یاداور شد: با آموزش عمومی سعی داریم تا میزان آسیب‌پذیری را در جامعه گسترش دهیم و در این راستا " طرح خادم" را اجرا می‌کنیم که در این طرح جمعیت به مردم و مناطق آسیب‎پذیر جهت اطلاع‌رسانی و آموزش مراجعه می‌کند و دیگر منتظر مراجعه مردم نخواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تاکید کرد: بحث بعدی افزایش تاب‌اوری در جامعه است که باید در زمان حادثه، اضطراب و استرس را مدیریت و کنترل کنیم تا آرامش لازم بر محل حادثه حاکم شود.

احمدی با اشاره به حادثه معدن یورت آزادشهر گفت: حادثه معدن یورت آزادشهر هم درس بود و هم یادآوری اعلام خطر و خوشبختانه با آن شرایط خاص توانستیم آن حادثه را مدیریت و موفق شویم، ما در این حادثه هیچ تجربه‌ای نداشتیم و اکنون تجارب گران‌بهایی کسب کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کنیم و امدادرسانی موثر و موفقی داشته باشیم.

وی افزود: برای نخستین بار با برگزاری این کارگاه، ارتباط عمیق بین مجموعه مدیریت بحران و جمعیت هلال‌احمر ایجاد شده و امیدواریم ماحصل چنین کارگاه در استان‌های دیگر نیز استفاده و برگزار شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به حوادت دهه اخیر در استان گلستان، اظهار داشت: سنگین‌ترین تلفات و آسیب‌ها در 100 سال اخیر در 10، 15 سال گذشته در استان گلستان رخ داده که سیل‌های سال 80 تا 84، آتش سوزی زندان و سقوط هواپیما از این دست حوادث است.

احمدی تصریح کرد: در حوادث باید نقاط ضعف و قوت امدادرسانی مورد بررسی قرار گیرد و راهکارها در حوادث احتمالی بعدی مورد استفاده قرار گرفته تا آسیب‌ها به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان یادآور شد: عمر جمعیت هلال احمر کشور نزدیک به یک قرن و حدود 95 سال است و قبل و بعد از انقلاب این جمعیت فعال بوده و پس از انقلاب اسلامی از لحاظ فیزیکی و لجستیک تقویت شده و باید از لحاظ آموزشی نیز قوی شویم تا اعتبار خود را در جهان و خاورمیانه حفظ کنیم.

صادقعلی مقدم نیز اظهار داشت: مشکل ما در زمان حوادث این است فکر می‌کنیم درک کاملی از آسیب‌ها و حوادث داریم در صورتی که اطلاعات ما در زمان رویداد حادثه کم است و برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر این درک را کامل و اطلاعات را افزایش خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: با برگزاری این کارگاه‌ها می‌خواهیم به اهداف تعریف شده دسترسی پیدا کنیم و ساختار مدیریت در زمان بحران داشته باشیم.

مقدم یادآور شد: در زمان حوادث طبیعی معمولا دچار تلفات جانی زیادی می‌شویم که این تلفات ناشی از وقوع حادثه نیست بلکه به علت عدم برنامه‌ریزی درستی است که در حوزه‌های مختلف داریم در صورتی که در کشورهای دیگر حوادثی مانند زلزله بالای 7 ریشتر تلفات ناچیزی دارند و این برنامه‌ریزی صحیحی است که در زمان وقوع حادثه دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: ما در آموزش عمومی و ساختار اداری آسیب‌پذیر و ضعف داریم و ضعف عمده ما در حال حاضر فرهنگ و آموزش در حوزه مدیریت بحران است که باید همه انرژی خود را در افزایش حوزه اداری در این راستا صرف کنیم تا سطح ریسک‌پذیری و تاب‌آوری افزایش یابد.

مقدم افزود: این کارگاه آموزشی با حضور شماری از مسئولان اجرایی استان گلستان و فرمانداران و مدیران ادارات شهرستان‌های شرق استان گلستان شامل آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه، به مدت 3 روز در شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار