باند سرقت مسلحانه در گلستان منهدم شد

1403-08-01 01:08:41
0
44

باند تبهكاران سابقه‌دار و مسلح كه با ايجاد راهبندان و شليك گلوله به سوي سرنشينان يك دستگاه خودرو اقدام به سرقت كرده بودند، در سلسله عمليات گسترده كارآگاهان پليس آگاهي استان گلستان دستگير شدند.

 

به گزارش کلاله خبر٬سرهنگ "محمدرضا اكبري" رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان گلستان با اشاره به نحوه شناسايي و دستگيري متهمان گفت: وقوع يك فقره سرقت مسلحانه در يكي از مسيرهاي روستايي در اطراف شهر گرگان كارآگاهان پليس را در برابر پرونده پيچيده‌اي قرار داد كه در نهايت به دستگيري چهار مجرم سابقه دار منجر شد.

وي گفت: در پي كسب اين خبر كه از طريق مركز فوريتهاي پليسي 110 گرگان در اختيار ماموران اداره عمليات ويژه پليس آگاهي استان قرار گرفت، بلافاصله تيمي ويژه از مأموران در حداقل زمان ممكن در محل حادثه حضور پيدا كرده و در بررسيهاي بعمل آمده مشخص شد دو سارق مسلح با سر و صورت بسته در حاليكه يك دستگاه خودرو پرايد در فاصله‌اي دورتر آنها را همراهي مي‌كرد، با ايجاد راهبندان و استفاده از سلاح گرم پس از مجروح ساختن يكي از سرنشينان يك دستگاه خودروي وانت مزدا، چهل و هفت ميليون ريال وجه نقد را به سرقت برده‌اند.

سرهنگ اكبري ادامه داد: با توجه به بي سابقه بودن اين جنايت و بازتاب منفي حادثه در بين شهروندان تحقيقات با بررسي صحنه سرقت و كشف پنج پوكه فشنگ سلاح شكاري آغاز شد.

اين مقام انتظامي گفت: ادامه تحقيقات با فعالسازي منابع خبري و كنترل شديد سارقان سابقه‌دار ادامه پيدا كرد تا اينكه يكي از مجرمان سابقه‌دار به عنوان مظنون اصلي تحت كنترل نا محسوس ماموران قرار گرفت.

با كنترل اين متهم سابقه‌دار و اخبار به دست آمده از منابع خبري مشخص شد اين سارق با همكاري سه سارق ديگر نقشه سرقت مسلحانه خود را طراحي و عملي كرده است.

سرهنگ اكبري افزود: با كسب اطلاعات به دست آمده و كنترل اعضاي اين باند سرانجام يكي از متهمان طي هماهنگي به عمل آمده با ماموران پليس آگاهي شهرستان "آزادشهر" در اين شهر دستگير و در بازرسي از خودروي وي يك قبضه سلاح به همراه 23 فشنگ مربوطه و ابزار جرم كشف شد.

رئيس پليس آگاهي استان تصريح كرد: با دستگيري متهم ديگر اعضاي اين باند كه هر كدام در گوشه‌اي از شهرهاي گرگان و "آق قلا" در مخفي‌گاههاي خود مخفي شده بودند، شناسايي و طي چند مرحله عمليات غافلگيرانه دستگير شدند.

سرهنگ اكبري گفت: متهمان پس از اعتراف به سرقت و بازسازي صحنه جرم جهت سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي شدند./پ خبری پلیس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار