دردسر جدید مهرنشینان شهرستان کلاله

1403-07-28 03:07:50
0
65

بعد از افتتاح مسکن مهر شهرستان کلاله اخباری مبنی بر نشست چندتا از بلوک های این مجموعه به گوش رسید. تصاویری از این بلوکها تهیه شده کهدر ادامه مطلب قابل دیدن می باشد.


به گزارش کلاله خبر،حجت الله عامری عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در نشست بررسی وضعیت ساخت و ساز مسکن مهر استان گلستان گفت: مسکن مهر شهرستان کلاله بر روی خاک لسی قرار گرفته است وباید قبل از هر اقدامی خاک این منطقه شمع کوبی می شد که این مورد لحاظ نشد.

 

حال نظر شما را به تحقیقی که کاظم بهرامی دانشجوي كارشناسي ارشد زمين شناسي مهندسي، دانشگاه تربيت مدرس که در سال 89 در مورد خاک های لسی شهرستان کلاله انجام داده جلب می کنیم:

 

خاكهاي لسي پوشش اصلي منطقه شمال كلاله در استان گلستان را تشكيل مي دهند. اين خاكها با توجه به اثرات مخربي كه به علت پديده رمبندگي مي توانند بر روي پروژه هاي عمراني داشته باشند از نظر ژئوتكنيك مورد توجه قرار مي گيرند.به منظور ارزيابي قابليت رمبندگي اين خاكها، نمونه هايي به صورت دست نخورده تهيه، به آزمايشگاه منتقل و آزمايشهاي تعيين خصوصيات شاخص و آزمايش تحكيم مضاعف بر روي آنها انجام شد. نتايج آزمايش هاي تحكيم مضاعف، همچنين استفاده از معيار كلونجر نشان مي دهد كه اين خاكها داراي قابليت رمبندگي مي باشند. پي سازه هاي احداث شده بر روي اين خاكها ممكن است در صورت مرطوب شدن دچار نشست شود. بنابراين در صورت لزوم اين خاكها قبل از اجراي پروژه هاي عمراني بايد بهسازي شوند. در اين تحقيق روشهاي مختلفي براي بهسازي اين خاكها با توجه به نوع پروژه و شرايط احداث آن ارائه شده است. به نظر مي رسد كه روش هاي تثبيت سطحي خاك از طريق تزريق آهك و رس، اصلاح دانه بندي خاك و متراكم كردن خاك به وسيله آب، همراه با ارتعاش خاك، از كارائي بالاتري براي بهسازي خاكهاي لسي در پروژه هاباشند.

منبع:http://www.civilica.com

از این گزارش پیدا است که مهر نشینان شهرستان در آینده ای نه چندان دور باید منتظر عواقب سنگین بی توجهی بعضی از مسئولان باشند. کافیست رطوبت به زیر بنای بلوک ها نفوذ کند تا دوباره شاهد نشست بلوک های دیگری باشیم.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار