معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان:

سطح انتظارات دانش آموزان افزایش یافته/ اگر سوالات دشوار بود جهش نمره ای نداشتیم/ امنیت سوالات در گلستان حفظ شده است

1403-08-01 01:08:29
0
9
سطح انتظارات دانش آموزان افزایش یافته/ اگر سوالات دشوار بود جهش نمره ای نداشتیم/ امنیت سوالات در گلستان حفظ شده است
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong>معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گلستان گفت: موج مطالبه گری دانش آموزان ناشی از افزایش سطح انتظارات آنان است، نمرات دانش آموزان تا امروز از جهش بالایی به لحاظ کمی بر خوردار است.</strong></span></p> <div class="introtext" style="text-align: justify;">

به گزارش کلاله خبر به نقل از کلاس بیست؛ در پی اعتراضات دانش آموزان سوم متوسطه مرکز استان به دشواری سوالات  امتحان نهایی و ادعای لو رفتن سوالات و خرید و فروش آن در فضای مجازی به سراغ "ابراهیم حاجیلری" معاون متوسطه آموزش و پرورش استان رفتیم تا ماجرا را از زبان این مقام مسئول جویا شویم.

حاجیلری با بیان اینکه سال گذشته نیز چنین تجمعی در مرکز استان رخ داد، افزود: ما دیدیم که نه تنها این نگرانی ها بی اساس بود بلکه همین دانش آموزان رتبه نخست جهش علمی در کشور را برای استان به ارمغان آورده بودند.

اگر سوالات دشوار بود جهش نمره ای نداشتیم

وی افزود: تاکنون حدودو 50 درصد از امتحانات سپری شده است ؛ با بررسی نمرات وارد شده مشخص شده است که تا به امروز شاهد جهش کمی و نمره ای دانش آموزان بیش از پارسال هستیم و امیدواریم این روند تا پایان امتحانات ادامه پیدا کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: جای نگرانی برای دانش آموزان وجود ندارد، این سوالات به صورت کشوری است و متناسب با همه دانش آموزان طراحی و ارسال می شود.

حاجیلری اذعان کرد: موج مطالبه گری ناشی از افزایش سطح انتظار دانش آموزان است لذا ما بعنوان مسئولان و رسانه ها باید اطلاعات مناسب به آنان بدهیم.

تنش ها موجب ایجاد نشخوار های ذهنی دانش آموزان می شود

وی با بیان اینکه تنش ها موجب ایجاد نشخوار های ذهنی دانش آموزان می شود، افزود: خود آزمون اضطراب و روحیه پرخاشگری را در فرد بیشتر می کند، لذا باید فضای روانی مناسب برای آنان ایجاد کرد و راه را بر ایجاد هرگونه شبهات ذهنی بست.

این مقام مسئول درباره لو رفتن سوالات پیش از آزمون ها در استان گلستان نیز بیان کرد: با توجه به اینکه در کل کشور چنیین شایعاتی پخش شد در استان نیز جلساتی را با مسئولان حراست و پلیس فتا برگزار کردیم و اطلاعیه هایی نیز صادر شد.

جای نگران برای ایمنی سوالات امتحانات نهایی وجود ندارد

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در استان تنها انتقال دهنده سوالات است نه طراح آن، ابراز کرد: تمام مسائل ایمنی را از حیث ورود سوالات و توزیع آن در مراکز رعایت کردیم و جای نگرانی وجود ندارد.

حاجیلری اذعان کرد: تاکنون هیچگونه تماسی مبنی بر خرید و فروش و لو رفتن آزمون ها در گلستان به ما گزارش نشده است و اطمینان می دهیم که مسولان امنیت فضای مجازی استان به خوبی در حال رصد فضا هستند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار