معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار :

بانکهاي استان تسهيلات قرض الحسنه جهت نوسازي مدارس غيردولتي ارائه دهند

1403-06-26 08:06:42
0
96

معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان گفت : بانکهاي استان مي توانند بر اساس ماده 10 قانون ، تسهيلاتي را با بهره قرض الحسنه جهت بازسازي و نوسازي در اختيار مدارس غير دولتي قرار دهند .

 

به گزارش کلاله خبر،"عليرضا جمشيدي" در نهمين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان در سال جاري افزود : نزديک به 23 هزار دانش آموز گلستاني در مدارس غير دولتي مشغول تحصيل مي باشند و طراحي اين مدارس از ابتدا    به منظور محيط آموزشي و کلاسهاي درسي نبوده و بيشتر خانه هاي ويلايي است که با تغيير کاربري به مدارس غير دولتي تبديل شده است.
وي ادامه داد : لذا به جهت اينکه دانش آموزان عزيز بتوانند در اين مدارس از امکانات و محيط  به روز و مناسبي برخوردار باشند از بانکهاي استان انتظار داريم با توجه به مصوبات قبلي ، نسبت به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با مدارس غير دولتي نهايت همکاري را بعمل اورند. 
جانشين رئيس شوراي آموزش و پرورش استان اظهار داشت : همچنين شهرداريها بر اساس قانون مي بايست 5 درصد از عوارض دريافتي ساليانه خود را به حساب آموزش و پرورش شهرهاي خود واريز کنند که اين مبلغ بدون هر گونه کسوري بايد در اختيار آموزش و پرورش شهرستانها قرار بگيرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت : نظام تعليم و تربيت در رأس همه امور قرار دارد و مهمترين وظيفه آن جنگ با جهل و ناداني با سلاح علم است تا انسان را به سمت و سوي زندگي سعادتمندانه سوق دهد.
معاون استاندار با بيان اينکه دشمن همواره در کمين جوانان ماست تصريح کرد : رسانه هاي بيگانه و معاند نظام اسلامي ، حال که به انتخابات رياست جمهوري نزديک مي شويم با بيان کليد واژه هايي چون انتخابات آزاد ، دولت وحدت ملي ، جنبش دمکراسي خواهي و ... بدنبال ايجاد فتنه هاي جديد هستند و مي دانند از آنجايي که تحريم انتخابات هيچ فايده اي ندارد بايد در مسيري گام بردارند که به هر طريق ممکن انتخابات پيش رو را براي نظام هزينه دار کنند.
جمشيدي ادامه داد : در چنين شرايطي نظام تعليم و تربيت که بخش اعظم آن را آموزش و پرورش تشکيل مي دهد که در بدنه خود و در سطح معلمان و مربيان از نيروهاي نخبه ، برجسته و فرهيخته برخوردار است بايد جهت گيري ها و فضا را به گونه اي توجيه و مديريت کنند تا خداي نکرده دانش آموزان و جوانان ما فريب شعارهاي  دشمن را نخورند.
وي تأکيد کرد : در اين خصوص تمام اقشار جامعه بايد مطيع فرمان مقام معظم رهبري باشند و با فصل ختام قرار دادن بيانات ايشان ، نسبت به دفع هر فتنه اي با آگاهي  و بصيرت اقدام کنند.
جانشين رئيس شوراي آموزش و پرورش استان در پايان از برگزاري يادواره شهداي فرهنگي استان گلستان در هفته تجليل از مقام معلم خبر داد.
/استانداری گلستان

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار