هشدار برزیل درباره حمله نظامی به ایران

1403-07-02 09:07:19
0
68

دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل بار دیگر ضمن مخالفت با هرگونه حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد که این اقدام عواقب جدی برای منطقه خواهد داشت.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از پرس تی وی، لیما که در سومین نشست سران کشورهای امریکای لاتین و کشورهای عربی در لیما، پایتخت پرو سخنرانی می‌کرد گفت: «چنین اقدامی می‌تواند پیامدهای ناگوار برای منطقه و فراتر از آن داشته باشد.»

اگر چه وی از رژیم اسرائیل نام نبرد، اما نگرانی خود را از افزایش فشار با هدف مداخله نظامی علیه برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

امریکا و برخی هم‌پیمانان این کشور به همراه رژیم اسرائیل، همواره تهران را به تلاش برای رسیدن به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود متهم می‌کنند.

ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.

همچنین، رئیس جمهور برزیل 7 مهر (28 سپتامبر) هشدا داد که هر گونه اقدام‌یک‌جانبه نظامی علیه ایران ناقض منشور سازمان ملل خواهد بود.
روسف در دیدار با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت: «من مخصوصا از افرایش لفاظی‌ها در حمایت از اقدام یک‌جانبه نظامی علیه ایران نگران هستم.»
وی افزود: «هر گونه اقدامی نقض منشور سازمان ملل خواهد بود که پیامدهای جدی برای خاورمیانه خواهد داشت.»

با وجود تلاش‌های رژیم اسرائیل برای متقاعد کردن واشنگتن به ضرورت حمله نظامی علیه ایران، کاخ سفید چندین بار اعلام کرده است که همچنان «زمان و فضا» برای استفاده از دیپلماسی وجود دارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، 2 مهر (23 سپتامبر) گفت که درخواست رژیم اسرائیل برای تعیین خط قرمز درباره برنامه انرژی هسته‌ای ایران تنها «صدایی» است که سعی می‌کند آن را نادیده بگیرد.

رژیم اسرائیل تنها دارنده جنگ‌افزارهای اتمی در خاورمیانه است و همواره از بازدید بازرسان آژانس از تاسیسات هسته‌ای خود جلوگیری و از پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌خای هسته‌ای خودداری می‌کند

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار