رئیس جهاد کشاورزی کلاله خبر داد:

توزیع 600 اسپرم گاوهای دومنظوره در بین دامدارن کلاله

1403-07-02 09:07:33
0
40
توزیع 600 اسپرم گاوهای دومنظوره در بین دامدارن کلاله
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong>رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کلاله از توزیع 600 اسپرم دو نژاد گاوهای سمینتال و مونت بلیارد در بین دامدارن شهرستان کلاله خبر داد.</strong></span></p>

علی علیزاده در گفتگویی اظهار داشت: با توجه به آنکه تأمین بخشی از نیاز گوشت قرمز از طریق واردات صورت  می گیرد، توسعه طرح توسعه گاوهای دومنظوره در کشور تعادل در عرضه شیر و خودکفایی در تولید گوشت را به همراه دارد.

وی افزود: در این راستا یکی از طرح های که در سالهای اخیر در شهرستان کلاله در حال اجرا است طرح توسعه گاوهای دومنظوره می باشد و هدف از اجرای این طرح تولید گاو و گوساله های سازگار با شرایط اقلیمی منطقه و همچنین تولید شیر و گوشت باکیفیت است .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کلاله ادامه داد: این طرح با توزیع تعداد 600 اسپرم رایگان در بین دامداران از دو نژاد سمینتال و مونت بلیارد  در شهرستان در سال 95 آغاز شد.

وی تاکید کرد: از خصوصیات نژادهای فوق کم توقع بودن ، هزینه نگهداری پایین ، بازار پسندی شیر و گوشت باکیفیت و دارای عمر اقتصادی بالای 15 سال است. این نژاد ها  نسبت به ورم پستان مقاوم هستند.

gav 1

gav 2

gav 3

gav 4

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار