رئیس کل دادگستری استان گلستان:

در سال گذشته 300 هزار پرونده ورودی به دادگستری ها داشتیم/ دادگستری کلاله یکی از دادگستری های موفق گلستان است

1403-07-03 02:07:28
0
42
در سال گذشته 300 هزار پرونده ورودی به دادگستری ها داشتیم/ دادگستری کلاله یکی از دادگستری های موفق گلستان است
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong><span style="font-size: 8pt;">رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: به جز پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف، 300 هزار پرونده ورودی به دادگستری های استان گلستان داشتیم.</span></strong><span style="font-size: 8pt;"> <br /></span></span></p>

به گزارش کلاله خبر، هادی هاشمیان در مراسم تودیع و معارفه دادستان های شهرستان کلاله اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا با انجام اقدامات فرهنگی از وقوع جرائم جلوگیری کنیم و در این راستا و با انجام اقدامات لازم من جمله پخش برنامه سیمای قانون از طریق شبکه استانی، پرونده های ورودی به دادگستری های استان گلستان در سال 95، نسبت به سال 94، 20 هزار پرونده کاهش داشت.

وی با برشمردن وظایف و اقدامات یک دادستان، مطالبه گری از دستگاه های اجرایی، فرهنگی و ائمه جمعه و جماعت را نیز از جمله وظایف یک دادستان دانست و افزود: تاکید بر این وظایف در راستای جلوگیری از وقوع جرم است.

سید احمد حسینی رئیس دادگستری شهرستان کلاله با تشکر از حضار و زحمات نجفی دادستان سابق، گفت: یک دادستان حافظ منافع عمومی و در خط مقدم مقابله با جرائم و ناهنجاری ها قرار دارد که لازم است شخصیت قاطع و جدی داشته باشد که خوشبختانه این ویژگی در دادستان نجفی وجود دارد.

هاشمیان دادگستری شهرستان کلاله را یکی از دادگستری های موفق استان گلستان معرفی کرد و تصریح کرد: این دادگستری در اجرای برنامه ها و سیاست های دستگاه قضایی به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است که این امر باعث این شده تا این دادگستری در رتبه های یک تا سوم یا در برخی از موارد در رتبه اول استان گلستان قرار گیرد.

حجت الاسلام رضا کشیری امام جمعه شهرستان کلاله نیز با گریزی به روز پدر و ولادت امام علی(ع) برخی از ویژگی های منحصر به فرد این امام همام را امیرالمومنین بودن، زادگاه خاص، محل شهادت امام خاص دانست که حتی پیامبران نیز به این ویژگی ها دست نیافته بودند.

وی افزود: در جواب برخی که چرا حضرت علی(ع) در گرفتن حق جانشینی خود سکوت کرد، سخن حضرت فاطمه(س) مبنی بر اینکه علی(ع) به مانند کعبه است و باید مردم به دور آن بچرخند، کفایت می کند.

امام جمعه کلاله با قدردانی از دادستان سابق شهرستان تاکید کرد: در دستگاه قضایی نباید مجرم احساس امنیت کند و باید دستگاه قضایی با قاطعیت و حول محور عدالت با مجرمین برخورد کند.

خانی دادستان جدید شهرستان کلاله نیز با، با اهمیت شمردن تصمیمات مسئولین گفت: برخی تصمیم ها تغییر دهنده و سرنوشت ساز هستند و این موضوع مسئولیت ما را در دستگاه های قضایی خطیرتر می کند.

وی اشاره ای به برنامه های آتی درون سازمانی و برون سازمانی خود داشت و اظهارکرد: سیستمی و مکانیزه کردن پرونده ها، کاهش زمان رسیدگی و افزایش کیفیت رسیدگی، توسعه ابلاغ الکترونیکی، تکمیل ظرفیت نیروی انسانی و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع از جمله برنامه های درون سازمانی ما است.

دادستان کلاله پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با مواد مخدر را نیز از جمله برنامه های برون سازمانی دادگستری شهرستان کلاله دانست.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار