فرمانده سپاه شهرستان کلاله خبر داد:

بسیج سازندگی سپاه کلاله برای 380 نفر اشتغال ایجاد کرد+ تصاویر

1403-07-03 02:07:23
0
44
بسیج سازندگی سپاه کلاله برای 380 نفر اشتغال ایجاد کرد+ تصاویر
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong><span style="font-size: 8pt;">فرمانده سپاه شهرستان کلاله گفت: بسیج سازندگی سپاه شهرستان کلاله در سال 95 با واگذاری بیش از 18 میلیارد ریال برای 380 نفر بسترهای اشتغال را فراهم کرد.</span></strong></span></p>

یعقوب مصطفی لو در گفتگو ی اختصاصی با کلاله خبر با تاکید بر لزوم توجه مسئولین به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی از تلاش های بسیج سازندگی سپاه شهرستان کلاله در راستای تحقق خواسته های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت.

وی در ادامه سخنان خود از واگذاری بیش از 18 میلیارد ریال تسهیلات به داوطلبان فعالیت در عرصه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: با واگذاری این تسهیلات، بستر اشتغال برای 380 نفر در شهرستان کلاله فراهم شد.

فرمانده سپاه شهرستان کلاله در بخش های مختلف گفتگو به ریز اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و گفت: در عرصه پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی تسهیلات لازم و مساعدت برای ایجاد 6 آب بند به مساحت 11 هکتار به متقاضیان داده شد.

مصطفی لو ادامه داد: در راستای عرصه یاد شده 180 میلیون تومان تسهیلات داده شد و در این زمینه برای 9 نفر بصورت مستقیم و برای 25 نفر بصورت غیر مستقیم بستر اشتغال ایجاد شد.

وی اشاره ای به عرصه گلخانه صیفی جات داشت و تصریح کرد: احداث 2 واحد گلخانه صیفی جات با اعتبار 50 میلیون تومان با مساحت 2000 متر مربع از جمله اقدامات اشتغالزایی و اقتصادی بسیج سازندگی سپاه شهرستان کلاله بود که در این راستا برای 4 نفر بصورت مستقیم و 10 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی شد.

فرمانده سپاه شهرستان کلاله از توزیع بیش از 30 هزار قطعه جوجه نیمچه در بین بسیجیان شهرستان نیز خبر داد و افزود: با واگذاری 150 میلیون تومان تسهیلات به بسیجیان، 30 هزار قطعه جوجه نیمچه در جهت پرورش و تکحیم اقتصاد خانواده ها در بین متقاضیان توزیع شد.

مصطفی لو اقدامات انجام گرفته را تنها منتهی به پرورش مرغ بومی محلی ندانست و گفت: بسیج سازندگی سپاه شهرستان کلاله با نیازسنجی های لازم با واگذاری تسهیلات 40 میلیون تومانی برای ایجاد مزرعه پرورش قرقاول و اشتغال برای 3نفر، با واگذاری 30 میلیون تومان تسهیلات و احداث و راه اندازی یک واحد پرورش غاز و ایجاد بستر اشتغال برای 2 نفر بصورت مستقیم و احداث و راه اندازی 6 واحد پرورش بلدرچین با واگذاری تسهیلات 45 میلیون تومانی و اشتغال زایی برای 7 نفر، گام های مهم و موثری در راستای اقتصاد مقاومتی برداشته است.

فرمانده سپاه کلاله یادآور شد: قارچ دکمه ای از جمله مواردی است که می تواند در برنامه غذایی مردم شهرستان کلاله قرار گیرد؛ لذا با گام برداشتن در این عرصه نیز توانستیم با واگذاری 240 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان، 8 واحد پرورش قارچ را راه اندازی و با توزیع 60 تن کمپوست قارچ برای 10 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر بصورت غیر مستقیم و در فصل برداشت، زمینه اشتغال را ایجاد کنیم.

سرهنگ پاسدار مصطفی لو تاکید کرد: یکی از دغدغه های مردم تهیه عسل با کیفیت و مطمئن است که با ورود به این بخش نیز سعی شد تا با اعطای 150 میلیون تومان تسهیلات به 20 متقاضی این عرصه، تا حدودی دغدغه های موجود را کاهش دهیم.

این فرمانده اشاره ای هم به اشتغالزایی از طریق دام سنگین برای بسیجیان داشت و تشریح کرد: ما در سال 95 با واگذاری 250 میلیون تومان تسهیلات به 30 متقاضی پرورش دام سنگین، بستر اشتغال را برای این 30 نفر ایجاد کردیم.

وی گفت: بستر سازی اشتغال برای مردم شهرستان در راستای خواسته های مقام معظم رهبری در زمین های کشاورزی و اراضی شیبدار نیز انجام گرفت و در این زمینه با واگذاری 280 میلیون تومان تسهیلات به 50 نفر، باغات مثمر برای افراد متقاضی ایجاد شد.

مصطفی لو صنایع تبدیلی را هم یکی از ظرفیت های اشتغالزایی برشمرد و گفت: احداث کارگاه صنایع تبدیلی قالی بافی، خیاطی، چرم، بسته بندی مواد غذایی، خشکبار برای 200 نفر با واگذاری 385 میلیون تومان از جمله اقدامات بسیج سازندگی سپاه کلاله در سال 95 بود.

فرمانده سپاه کلاله در پایان اذعان داشت: همچنین بسیج سازندگی سپاه شهرستان کلاله اقدامات دیگری از قبیل کمک به محرومین، کاشت درخت، ساخت خانه محرومان، ساخت نمازخانه و مسجد، وزیت رایگان مردم محروم روستاها و اعزام مهندسین کشاورزی به روستاها را در برنامه 95 خود داشته است و تمام اهتمام ما بر این است تا در سال 96 نیز این اقدامات را بسط دهیم.

{gallery}shahrestan/sepah/moghavemati95{/gallery}

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار