عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نماینده شهرستان کلاله مخالفت خو د را با هرگونه اقدام غیر کارشناسانه اعلام کرد

1403-07-28 12:07:53
0
59

ماجرای معروف به استخدام 500 هزارنفری دولت همانگونه که پیش بینی می شد همچون بسیاری از اقدامات این روزهای کادر اجرایی جنجالی شده است.در این راستا نماینده مردم مینودشتٰ کلالهٰ مراوه تپه و گالیکش استخدام بدون ضوابط و بدون پیش بینی محل اعتبارات را غیرعملی دانست ومخالفت خود را با هر نوع اقدام غیرکارشناسی اعلام کرد.

 

به گزارش کلاله خبر٬عبدالکریم رجبی طرح استخدام 500 هزار نفری را موجب بهم ریختن نظام اداری کشور دانست و گفت: دولت باید برای اعتبار لازم جهت اجرای این طرح فکر کرده باشد. این طرح انفجاری را در نظام اداری کشور ایجاد خواهد کرد و عملا این اتفاق امکانپذیر نیست.
نماینده مردم مینودشتٰ کلالهٰ مراوه تپه و گالیکش استخدام بدون ضوابط و بدون پیش بینی محل اعتبارات را غیرعملی دانست و ادامه داد: منتظر هستیم رییس جمهور هفته آینده در مجلبس توجیهات خود را در این زمینه ارایه نماید تا مجلس نیز بتواند تصمیم لازم را بگیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار "صراط" که آیا رییس جمهور قرار است راجع به استخدام 500 هزارنفر هم در مجلس صحبتی بکند؟ پاسخ داد: مهمترین قسمت سخنان احتمالی رییس جمهور راجع به طرح هدفمندی یارانه هاست اما قطعا دوستان مجلسی نیز توجیهات این طرح را از آقای احمدی نژاد سوال خواهند کرد چون این کار، کار بزرگی است و به اعتبارات ویژه نیاز دارد. همچنین براساس شنیده ها بخشی از این استخدام بدون آزمون و طی ضوابط خاصی قرار است اتفاق بیفتد. حتی اگر ضوابطی هم برای آن درنظر گرفته باشندٰ‌ باز هم مجلس باید اعتبارات لازم جهت اجرایی شدن این طرح را مورد بررسی قرار دهد.
رجبی از دولت خواست در این زمینه لایحه ای شفاف به مجلس ارایه دهد تا با بررسی همه جانبه و همچنین تصویب مجلس این اقدام انجام پذیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در دیداری که امروز با آقای فروزنده داشتیم مفصل بحث کردیم و قطعا حضور رییس جمهور در مجلس با بیان نقطه نظرات نمایندگان در صحن علنی همراه خواهد بود.
وی کارشناسی با دقت کم در برخی تصمیمات دولت و همچنین عدم عمل به کار کارشناسی شده را 2 ضعف مهم دولت دانست و با اشاره به طرح هدفمندکردن یارانه هاٰ‌ این طرح را کارشناسی شده اما در عملٰ ضعیف قلمداد نمود.
این نماینده مجلس طرح استخدام 500 هزارنفری را با استقبال مردم همراه دانست اما بیان کرد: باید قبل از اجرایی نمودن این کار وسیعٰ زیرساختهای اعتباری آن مورد توجه قرار گیرد تا ارکان اداری کشور دچار مشکل نشود.
رجبی زمان اعلام این طرح را مناسب ندانست و گفت: با توجه به شرایط امروز کشورمانٰ‌ این طرح طرح خوبی نیست و این تصمیمٰ‌ با کوچک سازی دولت در تعارض می باشد.
نماینده مردم مینودشتٰ کلالهٰ مراوه تپه و گالیکش در پایان مخالفت مجلس را با فاز دوم هدفمندی یارانه ها اعلام کرد و بیان داشت: مجلس گام دوم هدفمندی را برای سفره های مردم مضر می داند و بعید است حضور رییس جمهور در پارلمان هم بتواند نظر نمایندگان را تغییر دهد.عرش نیوز به نقل از صراط/کد مطلب: 28688

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار