در کارگروه سلامت تاکید شد

اسکان مادران باردار پرخطر روستاهای کوهستانی کلاله

1403-07-02 05:07:19
0
41

اسکان مادران باردار پر خطر روستاهای کوهستانی، تامین سبد غذایی برای بیماران مسلول و بررسی وضعیت آب شرب روستایی در کارگروه سلامت کلاله مورد تاکید قرار گرفت.


به گزارش کلاله خبر٬در کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد، بر فراهم سازی امکانات برای اسکان مادران باردار مناطق روستایی تاکید شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان کلاله در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ،با تاکید بر فراهم سازی همه امکانات برای سلامت مادران باردار و تولد فرزندانی سالم گفت: یک واحد مسکونی از خانه های سازمانی در اختیار فرماندار به امکانات لازم تجهیز و در اختیار مادران باردار روستاهای دور دست که ضرورت حضور در کلاله را دارند به تشخیص شبکه بهداشت و درمان قرار می گیرد.

محمد تقی قزلسفلو گفت: این واحد مسکونی فردا به اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خواهد آمد.

وی به ضرورت سلامت و شادابی کارکنان ادارات و نهادها هم اشاره کرد و گفت: طرح پیشنهادی برای ارتقای سلامت ، شادابی کارکنان توسط کارکنان ادارات پیشنهاد تا در اولین جلسه شورای اداری تصویب و اجرایی شود.

دکتر ابراهیم فدائی سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کلاله هم در این جلسه به ضرورت تامین سبد غذایی برای بیماران مسلول در شهرستان اشاره کرد و گفت: دارو و تغذیه با هم در درمان این بیماران موثر است، لذا باید برای این بیماران که از قشر نیازمند جامعه نیز هستند سبد غذایی در نظر گرفت که کمیته امداد امام خمینی(ره)آمادگی خود را برای تامین این سبد غذایی به تعداد 10 نفر را پذیرفت.

در ادامه این جلسه موضوع آب شرب روستاهای دشتی،چشمه نیل،بربرقلعه ،شهرک جمهوری ،سد چمران که با هر سیلاب ناشی ازباران دچار آلودگی می شود، بحث که مقرر شد فردا صبح جلسه ای با شرکت دستگاههای ذیربط در فرمانداری تشکیل شود.

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کلاله مصوبات دیگری نیز داشت که ضرورت انجام آزمایشات مختلف برای کارگران و رفتگران شهرداری جهت ارتقای سلامت آنان و مبارزه با بیماریهای عفونی و واگیردار، معرفی رابطین بهداشت ادارات به مرکز بهداشت جهت حضور در کارگاههای بهداشتی از جمله آن بوده است./مهر


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار