مسکن مهر شهرستان کلاله بر روی خاک لسی بنا شده

1403-07-28 12:07:49
0
61

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: ایران یکی از بزرگترین خاکهای لسی و فرسایش پذیر جهان را داراست که بر اثر رطوبت دچار ریزش می شود. پس میتوان ازگفته های ایشان نتیجه گرفت که مسکن مهر شهرستان کلاله نیز از این خطر مستثنی نمی باشد.


حجت الله عامری صبح چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت ساخت و ساز مسکن مهر استان گفت: بخشی از مناطق استان نیز دارای خاکهای لسی است که در ساخت و ساز در این مناطق باید به ضوابط و مقررات فنی توجه خاص شود.

وی با اشاره به مشکل مسکن مهر کلاله گفت: در پروژه کلاله که در منطقه دارای خاک لسی احداث شد باید اقدام به شمع کوبی می شد که این مورد لحاظ نشد.

وی تعجیل در بهره برداری از ساختمان و طولانی شدن روند اجرای برخی طرح ها را از جمله مشکلات ساخت و سازهای مسکن مهر در استان برشمرد.

عامری بیان داشت: اکنون شرایط ساخت و سازها در حال تغییر است و در حال تمرین این شرایط هستیم.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: جای قانونی در کشور خالی است که هر کسی نتواند اقدام به ساخت کند و باید ساخت مسکن به متخصصان واگذار شود.

وی یکی از مشکلات در صنعت ساختمان را نظارت مستمر دانست و گفت: این نوع نظارت باید تبدیل به نظارت مقتغم شود.

عامری شمار اعضای نظام مهندسی ساختمان در استان را 5400 نفر اعلام کرد و گفت: ترکیب پنج نفره برای رسیدگی به تخلفات مهندسان در استان تشکیل شده است.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار