برای نخستین بار در کشور انجام شد

تشکیل گروه‎های ارزیاب اولیه محلی در روستاهای گلستان

1403-08-01 01:08:21
0
10

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان گفت: برای نخستین بار در سطح کشور طرح تربیت گروه‎های ارزیاب اولیه محلی در روستاهای این استان شروع شده است.

 

به گزارش کلاله خبر٬محمد جواد مقسمی گفت:این گروه‎ها در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی که زیرساخت‎های ارتباطی روستاها از بین رفته است وظیفه جمع‎آوری اطلاعات و انتقال آن به مرکز فوریت پزشکی استان را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: در این طرح دهیاران، بهورزان، اعضای شورای اسلامی روستاها و معتمدین محلی شناسایی و دوره آموزشی مرتبط به مدت هشت ساعت برای آنان برگزار می‎شود.

افراد آموزش‎دیده باید در ساعات اولیه حادثه فرم‎های استاندارد را تحویل رابط مرکز فوریت‎های پزشکی دهند

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: در این دوره فرم‎های استانداردی که شامل موضوعاتی همچون سیل، زلزله، صاعقه و رانش زمین است در قالب یک چک لیست تحویل افراد آموزش‎دیده می‎شود و آنان باید در ساعات اولیه حادثه آن را تحویل رابط مرکز فوریت‎های پزشکی دهند.

مقسمی ابراز داشت: این فرم‎ها حاوی اطلاعاتی همچون تعداد کشته یا مجروح، میزان خسارات شریان‎های حیاتی روستاها و برخی دیگر از اطلاعات مورد نیاز است که به محض دریافت از ارزیاب‎ها به مدیریت بحران شهرستان و استان برای تصمیم‎گیری و سیاست‎گذاری ارسال می‎شود.

در 300 روستای گلستان گروه‎های ارزیاب اولیه محلی اجرا شد

وی با اشاره به شروع طرح تشکیل گروه‎های ارزیاب اولیه محلی از چند ماه گذشته یادآور شد: این طرح تاکنون در بیش از 300 روستای شهرستان‎های کلاله، مراوه‎تپه، مینودشت، گالیکش و گنبدکاووس اجرا شده و گروه‎های ارزیاب محلی در مناطق یاد شده آماده به انجام فعالیت و وظایف محوله هستند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‎های پزشکی استان گلستان با اشاره به تایید این طرح در وزارت بهداشت اذعان داشت: پس از تایید، طرح به عنوان یک طرح مردم‎محور به دفتر مشارکت‎های مردمی سازمان ملل متحد ارسال شد که آنان نیز با این طرح موافقت کرده و قرار شد در اجرای این پروژه شرکت کنند./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار