سميعي:

زلزله هاي صبح امروز خسارتي در پي نداشت

1403-08-01 11:08:26
0
10

مدير کل مديريت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارشهاي دريافتي، دو زلزله اي که امروز صبح سه شنبه در استان روي داده هيچ خسارتي در پي نداشته است.


به گزارش کلاله خبر٬ "قاسم  سميعي" امروز سه شنبه  در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني استانداري گلستان افزود: پس از وقوع زلزله با فرماندار شهرستان آق قلا تماس حاصل شد که وي پس از بررسي گزارشهاي دريافتي اعلام  کرد: تاکنون هيچ خسارتي به اين منطقه وارد نشده است.
 به گفته وي؛ زلزله هاي امروز به شکل متوالي در مقياس3 و 2/3 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) در 4:31 دقيقه بامداد به مرکزيت شهرستان آق قلا در استان رخ داد.
وي با اشاره به کثرت زلزله در استان طي ماه اخير يادآور شد: اين موضوع براي اولين بار نيست که  اتفاق مي افتد و استان در بسياري از زمانها شاهد زلزله هايي در اين مقياس آن هم به شکل متوالي بوده است.
آخرين مورد اين زلزله ها روز شانزدهم دي ماه  سال جاري به وقوع پيوست  که موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران بزرگي اين زمين لرزه ها را در مقياس 2/3 و 6/3 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) در ساعات 28دقيقه و 30دقيقه بامداد  به مرکزيت شهرستان آق قلا ثبت کرده است.  
دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران تصريح کرد: اين موضوع به اين معني نيست  که نسبت به زلزله ها بي توجه باشيم بلکه بايد ضمن حفظ دغدغه و آمادگي لازم بيش از گذشته به موضوع پيشگيري ، آمادگي و مقابله با حوادث احتمالي ناشي از زلزله توجه کنيم.
سميعي يادآور شد: با توجه به اهميت موضوع  و قرار گرفتن بخش هاي بسياري از استان بر نوار زلزله، به سناريوي  زلزله  در   دوره هاي آموزشي مرتبط با مديريت بحران توجه جدي شده است.
وي ادامه داد: با تمام کارهايي که انجام گرفته هنوز نيازمند توجه جدي تري به موضوع آموزش و فرهنگ سازي در جامعه نسبت به موضوع زلزله و ديگر بلاياي طبيعي هستيم.
 به گفته سميعي: درسالهاي اخير، توجه به مقاوم سازي سازه هاي مسکوني ، ترويج فرهنگ بيمه به ويژه بيمه بيش از 90 درصد اماکن تجاري ومسکوني شهرهاي استان، آموزش هاي همگاني در قالب کارگاه هاي آموزشي و اقدامات رسانه اي در اولويت  کاري اين اداره کل بوده است.
وي همچنين از دوره آموزش همگاني با رويکرد " آموزش حداقل يک نفر از هر خانوار گلستاني" خبر داد که با کمک هلال احمر و آموزش فني و حرفه اي استان به زودي فراگير خواهد شد.
/استانداری گلستان

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار