بخشدار بخش پیشکمر:

بررسی و رفع مشکلات روستاها در مراحل پایانی است

1403-07-03 10:07:17
0
43
بررسی و رفع مشکلات روستاها در مراحل پایانی است
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong><span style="font-size: 8pt;">بخشدار بخش پیشکمر از مراحل پایانی پیگیری مشکلات روستاهای بخش پیشکمر شهرستان کلاله خبر داد و گفت: توافقات لازم جهت مرتفع شدن مشکلات بررسی شده روستاها انجام شد.</span></strong></span></p>

امان محمد حمید زاده در گفتگویی اظهار داشت: طی بازدیدی که از روستاهای شهرستان به همراه شهرام غراوی نماینده شرق گلستان، برزگر فرماندار کلاله و مقدم مدیرکل مدیریت بحران گلستان داشتیم، پس از مصوبات صورت گرفته پیگیر اجرایی شدن این مصوبات شدیم و علاوه بر اقدامات گذشته که بصورت گزارش اعلام شد، در ادامه برای بررسی اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی، چندین جلسه کارشناسی با رئیس و کارشناسان بنیاد مسکن داشتیم.

وی افزود: همانطور که در بازدید بعمل آمده مصوب شد، بخشی از روستای عزیزآباد در طرح بازنگری مجدد قرار گرفت و بازنگری منطقه خطر عزیزاباد با حضور مشاور معرفی شده در حال انجام است و همچنین بازنگری و مطالعه سایت جدید روستای قره یسر پایین برابر قول داده شده هفته اول اسفند انجام خواهد شد.

بخشدار بخش پیشکمر گفت: بررسی لیست متقاصیان مخالف طرح کوچ روستاهای کورلر و سوار وسط توسط کارشناسان بنیاد مسکن انجام شده و دستور استارت انتقال گاز از خط اصلی به روستاهای کورلر، سوار وسط و نقطه خطرعزیزآباد، صادر شد.

وی یادآور شد: برابر مصوبات مدیریت بحران در بازدید یاد شده از روستاهای بخش پیشکمر با پیگیری های انجام شده در خصوص مشکلات ساخت و ساز های انجام شده، تاکنون برابر مصوبات و قوانین جاری در کلیه روستاهای تابعه موافقت لازم صادر شده است.

حمید زاده اضافه کرد: بازنگری طرح هادی و حل مشکلات مردم در کمترین زمان ممکن با مساعدت ادارات ذیربط و مدیریت بنیاد مسکن در روستاهای خوجه یاپاقی، قودنه علیا وسفلی، قرانکی جنگل، یل چشمه ها و الحاق به بافت روستاهای متقاضی در این راستا انجام شد.

بخشدار بخش پیشکمر تاکید کرد: تمامی مشکلاتی و موانع گازرسانی و اجرای لوله کشی معابر داخلی روستاها برابر طرح هادی با بررسی میدانی در روستاها مرتفع شد و به این واسطه گازرسانی و آب رسانی به این روستاها تسریع خواهد یافت.

وی در ادامه اقدامات انجام شده در راستای گازرسانی به روستاهای بخش پیشکمر تصریح کرد: روستاهای عزیز اباد، کسر پیشکمر، کورک پیشکم، یاساقلق، قره یسر پایین و بالا، قودنه علیا و سفلی، زاو بالا که عملیات گازرسانی آنها به پایان رسیده است و با استفاده از اعتبارات داخلی دهیاری و مشارکت مردم زیر سازی و شن ریزی آن انجام شده یا در حال انجام است.

حمید زاده اشاره ای به مشکلات آب شرب روستاهای این بخش داشت و گفت: مشکلات انشعاب آب شرب روستاهای یل چشمه سفلی، یل چشمه جدید مرتفع شد و همچنین توافق لازم برای آب رسانی به روستای قیراق داشلی صورت گرفت که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی اذعان کرد: تعدادی از روستاها من جمله قرانکی جنگل، تعدادی از اهالی مخالف طرح کوچ بودند و متقاضی دریافت خدمات مربوطه می باشند و در این راستا موضوع از طریق بنیاد مسکن در حال بررسی می باشد که پس از حصول نتیجه بزودی اعلام می شود.

بخشدار بخش پیشکمر در ادامه رسیدگی به مشکلات روستای قرانکی جنگل افزود: ضمنا در روستای قرانکی جنگل متقاضیان زیادی برای واگذاری زمین مسکونی در کنار سایت جدید وجود دارد که مراحل اداری این موضوع در حال انجام می باشد و در صورت یافت زمین مورد تایید کارشناسان بنیاد مسکن، برابر مقررات جاری با مساعدت مسئولان شهرستان انجام خواهد شد.

این مسئول برگشتی به روستاهای طرح بازنگری و الحاق به بافت داشت و تصریح کرد: روستاهای سوار پایین، چیشت خوجه لر، زاو پایین، گرگاندوز نیاز به بارنگری و الحاق به بافت دارند که این موضوع نیز در حال بررسی می باشد.

وی در پایان گفت: سایت جدید حاجی بیگ جهت ایجاد جاده ارتباطی از مسیر اصلی و سایت جدید کورلر جهت زیر سازی جاده ارتباطی خود با مشکلاتی روبرو هستند که این موضوعات نیز در حال پیگیری می باشد و قابل ذکر است که سایت جدید ارجنلی مشکلات عدیده ای در خصوص زیر ساخت ها دارد که امید است مورد توجه دستگاههای خدمات رسان شهرستان و استان قرار گیرد و یادآور می شویم فرماندار کلاله هم دستورات لازم در جهت تسریع امورات را صادر کرد.

{gallery}shahrestan/rostaha/gozareshpayani{/gallery}

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار