محکومیت 2 شکارچی متخلف کلاله ای به ترتیب به 4 سال و 6 ماه حبس تعزیری

1403-07-03 12:07:30
0
41
 محکومیت 2 شکارچی متخلف کلاله ای به ترتیب به 4 سال و 6 ماه حبس تعزیری
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong>مدیر روابط عمومی محیط&zwnj; زیست استان گلستان از صدور رای دادگاهی در کلاله برای شکارچیان غیرمجاز به جرم شکار دو طاقه قرقاول و تمرد در مقابل مامورین حفاظت محیط زیست خبر داد.</strong></span></p>

به گزارش کلاله خبر، احمد دباغیان در گفتگویی اظهار کرد: چندی قبل دو شکارچی متخلف در کلاله که نسبت به شکار غیرمجاز دو طاقه قرقاول اقدام کرده بودند، پس از دستگیری با نیروهای یگان محیط زیست شهرستان کلاله درگیر شدند.

وی افزود: این شکارچیان پس از تنظیم صورتجلسه تخلف مبنی بر شکار غیر مجاز و تمرد از مامورین حفاطت محیط زیست، تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

دباغیان ادامه داد: در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه 101 شعبه 2 دادگستری کلاله، دادگاه، متهم ردیف اول پرونده را از بابت شکار دو طاقه قرقاول به سه سال حبس تعزیری و از بابت تمرد به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که فقط مجازات اشد قابل اجرا بوده و متهم ردیف دوم پرونده را نیز از بابت تمرد به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

مدیر روابط عمومی محیط‌ زیست گلستان خاطرنشان کرد: قرقاول پرنده ای است که بیشتر در جنگل های مرطوب و بوته زارهای تمشک و گاهی درختان پهن برگ آشیانه سازی می کند. جمعیت این گونه منحصر به فرد از زیبایی خیره کننده برخوردار است و جزو گونه های حمایت شده ‌محسوب می شود./ایسنا

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار