مطهری تهديد كرد: در صورت اجراي فازدوم هدفمندی

رئیس‌جمهور را استیضاح و راي عدم كفايت مي‌دهيم

1403-08-01 03:08:36
0
74

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر دولت بدون اجازه مجلس فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا و قیمت کالاها را افزایش دهد، باید رئیس جمهور را استیضاح و عدم کفایت سیاسی وی را مطرح کرد.

 

علی مطهری در گفت‌و‌گو با ایلنا در رابطه با احتمال اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت نان و بنزین به دنبال این موضوع گفت: طبق مصوبه مجلس دولت تا پایان سال جاری حق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت‌های موضوع این قانون را ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت می‌تواند با پیش بینی منابعی در بودجه سال ۹۲ کل کشور اجرای فاز دوم را به مجلس پیشنهاد و بعد از تصویب اجرا کند.

نماینده تهران ری شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد بدون اجازه مجلس فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در کشور اجرا کند و قیمت کالاهای موضوع این قانون را افزایش دهد به نظر من کار از سوال گذشته و باید رئیس جمهور را استیضاح و عدم کفایت سیاسی وی را مطرح کرد تا پس از برکناری او طبق قانون ظرف پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.
تهدید علی مطهری در حالی است که از برخی وزراي دولت مانند مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز جلسات فاز دوم هدفمندی در دولت خبر می دهند. او گفت: مجددا جلسات ستاد هدفمندی یارانه‌ها به ریاست ریئس‌جمهور آغاز شده و از همه دستگاه‌ها از جمله وزارت صنعت خواسته شده تا ارزیابی خود را از اجرای مرحله اول اعلام کنند. تا بسته‌های حمایتی مرحله دوم به گونه‌ای باشد که موجب رونق بیشتر اقتصاد شود.

همچنین شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نشست هیات دولت برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: هیچ گاه نشست‌های مربوط به اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها تعطیل نشده است و از روزی که لایحه این قانون تنظیم شده تا به امروز جلسات مستمری با حضور رییس جمهوری تشکیل شده است. سخنگوی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: در جلسات بخش‌های مختلف کار مورد بررسی قرار گرفته و سناریوهای مختلفی در خصوص چگونگی اجرای فاز دوم و زمان آن و این‌که روی چه مسائلی بیشتر تاکید شود مورد بررسی قرار می‌گیرد. حسینی تاکید کرد: فعلا چیزی به عنوان جمع بندی به اتمام نرسیده و در حال بررسی و ارزیابی بخش‌های مختلف هستیم./پایگاه خبری تحلیلی بهار

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار