گفتگویی بی پرده با یکی از کاندیداهای شرق گلستان:

رقبای انتخاباتی برای رد صلاحیت من از هیچ تلاشی دریغ نکردند/ به امام شیعیان توهین نکردم/ در انتصابات از گزینه انتخاباتی استفاده می شود+تصاویر

1403-07-03 12:07:28
0
45
رقبای انتخاباتی برای رد صلاحیت من از هیچ تلاشی دریغ نکردند/ به امام شیعیان توهین نکردم/ در انتصابات از گزینه انتخاباتی استفاده می شود+تصاویر
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;">کاندیدای مجلس شورای اسلامی از شرق استان گلستان گفت: رقبای انتخاباتی من، برای حذفم از گردونه رقابتی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و حتی یکی از رقبا هم قوم من گفته: باشقره را به هر قیمتی شده حذف می کنم.</span></strong></p>

 به گزارش کلاله خبر، شما را به خواندن مصاحبه تفصیلی بی پرده این سایت با عبدی باشقره کاندیدای مجلس شورای اسلامی از شرق استان گلستان دعوت می کنیم.

به عنوان اولین موضوع مطرح شده در خصوص سوابق و روزمه کاری خود بگویید.

اینجانب عبدی باشقره دارای لیسانس اقتصاد نظری دانشگاه شهید بهشتی- فوق لیسانس علوم اقتصادی فردوسی مشهد و مدرک پایان دوره DBA(مدیریت کسب کار)دانشگاه خوارزمی تهران هستم.

تدریس در دانشگاه های فردوسی مشهد و استان گلستان تا مقاطع فوق لیسانس از سال 1375تا کنون یکی دیگر از اقدامات من در زمینه های کاری است و همچنین عضویت در بسیج اساتید دانشگاه استان گلستان، ریاست بانک وعضویت در اتاق فکر فرمانداری گرگان نیز از جمله سوابق بنده می باشد.

مهمترین هدف شما از وردود به عرصه انتخابات چه چیزی بود؟

تصمیم گیری هدف برای حضور در عرضه انتخابات قدرت طلبی نبود، بلکه بر اساس وظایف اجتماعی بود و اعتقاد دارم با بیت المال مردم زندگی کرده و بزرگ شده ام و اینک زمان آن رسیده که دانش،علم و تجربه کسب شده خود را در راستای رفاه عمومی و رفع مشکل مردم منطقه بکار ببرم که باعث رضایت خاطر مردم منطقه، ملت، دولت و در نهایت خدا و راحتی وجدان خودم باشد.

شهادت دوستان و کسانی که سخنرانی و رفتار بنده در محیط کاری را دیده و یا شنیده اند گواه این است که ادعاهای یاد شده شعار نیست و در عمل این ادعاها را اثبات کردیم و به همین دلیل نیزمردم با بصیر این منطقه به اینجانب عنایت و توجه ویژه ای دارند که از این بابت همیشه مدیون تمام اقوام منطقه بودم، هستم، خواهم بود.

مهمترین مشکل حوزه شرق گلستان از نظر شما چیست؟

مهمترین معضل امروز، معضل بیکاری در جامعه است که به تبع آن شرق گلستان در این معضل ملموس تر است که باید در جهت رفع آن با روش علمی تلاش شود.

در این حوزه پتانسیل های بالقوه در بخشهای کشاورزی، دامپروری، گردشگری و حتی صنعتی و معادن وجود دارد که باالفعل نشده است.

این منطقه دارای اقوام مختلفی می باشد و این یک مزیت است که در زمان انتخابات از این مزیت به جای تحکیم وحدت جهت تفرقه استفاده می شود و انتصابات صورت گرفته نیز نشان می دهد که به جای شایسته سالاری از گزینه های انتخاباتی استفاده می شود.

اگر شما نماینده شرق گلستان شوید،چه اقدامات و ایده هایی مد نظر شما برای پیشرفت منطقه است؟

استفاده از افراد توانمند، متعهد، متخصص و کار آمد در مجموعه مدیریتی و هم فکری و هم اندیشی از تمام اقوام منطقه و حتی رقبای انتخابات از جمله برنامه های مدنظر می باشد.

مسلما پیگیری و اجرا پروژه های اشتغال زا با توجیه اقتصادی- فنی ومالی و همچنین فراهم کردن زمینه های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در منطقه با رویکرد روستایی و شهری با عنایت به پتانسیل بالای بخش های مختلف اقتصادی در منطقه و استان و استان، می تواند از برنامه های قابل پیگیری باشد.

چند بار برای ورود به عرصه انتخابات تلاش کردید؟

دو بار

گفته می شود که شما در یک نوشته یا سخنرانی به یکی از امامان شیعیان به نوعی هجمه داشته اید،در خصوص این ادعا چه پاسخی دارید؟

به نظر بنده سرچشمه مسلمانی، دین اسلام و محوریت آن قرآن کریم است و اطاعت محض از پیامبر اسلام و اهل بیت او و امامان معصوم و در غیاب آن از رهبری عادل وآگاه ضرورتی بدون انکار می باشد و هجمه کردن به اهل بیت پیامبرتکفیر است که در اسلام نیز این عمل نکوهیده محسوب می شود.

هرگز به یاد ندارم و هیچ کس هم نمی تواند ادعا کند که حتی کلمه ی شیعه یا سنی در محاوره های روزانه خود به کار برده باشم چرا که درتنوع مذاهب، بر مشترکات نسبت به متفرعات تاکید دارم وگواه اعتقاد راسخ به امامان و عنایت ویژِه به آن عزیزان، نام پسرم است که به نام یکی از امامان معصوم مزین شده است؛ بنابراین ادعا های مطرح شده به این جانب پوچ و بی اساس است و این موضوع از هر کسی، جریانی و گروهی مطرح شده، پاسخ آن را به خدای بزرگ واگذار می کنم.

bashghareh 3

bashghareh 4

آیا در قبال فتنه و فتنه گران واکنشی یا بیانیه ای داشته اید؟نظر خود در باره فتنه و فتنه گران را اعلام کنید.

هرکسی که جامعه ایران را به سمت اغتشاش و ناامنی سوق بدهد به نظرمن انسانی طرد شده ومنفور است که جواب آن را مردم در روز 9دی(روز بصیرت و میثاق امت ولایت) آگاهانه وهوشمندانه دادند.

اینجانب عبدی باشقره از سال88 تا کنون طبق وظیفه شرعی،عقلی و عرفی خود در تجمعات روز 9 دی شرکت می کنم. واضح است که پیام 9دی پیام عاشورایی یاران آخرالزمانی (امام زمان (عج)) و ولایی بود که هم در بعد خارجی و هم در بعد داخلی آثار به یاد ماندنی داشت که نشان از آگاهی،بصیرت ،شعور و ولایت مداری مردم می باشد و بنده حقیر نیز به عنوان عضو کوچکی از این مردم به این رویداد افتخار می کنم وبه عنوان یک بسیجی فعال همیشه در صحنه خواهم ماند.

bashghareh 1

bashghareh 2

به نظر شما چه عواملی بیرونی ای باعث رد صلاحیت شما شد؟

بنده این موضوع را با تحقیق و یقین اعلام می کنم که رقبای انتخاباتی برای رد صلاحیت اینجانب از هیچ تلاش و حربه ای دریغ نکرده اند تا جایی که یکی از رقبای هم قوم خودم که گفته بود (باشقره را به هر قیمتی شده حذف می کنم) و ای کاش در این کاردنیو، نتایج اخروی را هم در نظر می گرفتند و تاکید می کنم که یکی از آرزوهای من این است که خداوند من را حذف نکند.

در خصوص ولایت فقیه و اطاعت پذیری از رهبری تا کنون چه اقداماتی را انجام داده اید؟

اگر کسی اطاعت از امام و رهبر زمان خود را در اولویت قرار ندهد جاهل محسوب می شود. تمام سخنرانی های اینجانب با دعا به جان مقام معظم رهبری و درود بر روان پاک شهدا و امام(ره) شروع می شود.

همانطور که همه می دانند حضرت اقا از سال1378نام گذاری سال جدید را عملا شروع نموده اند که تقریبا یازده مورد آن در مورد موضوع اقتصادی و معیشتی مردم است، بنده طبق وظیفه ی معلمی، تخصصی، اعتقادی و اطاعت پذیری از فرمایشات آقا یک جلسه از درس را بر تفهیم و تفسیر این فرمایشات بر نسل جوان و دانشجویان ارائه می دهم و یکی از سوال های پایان ترم بنده نیز مربوط به این فرمایشات است که هدف از آن آشنا کردن نسل جوان و تاکید بر مهم بودن این موضوعات و اطاعت پذیری محض از آن است.

همچنین چند مقاله نیز در خصوص اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشوراز مشکلات اقتصادی است، ارائه کرده ام و یکی از آرزو های دیرینه ی بنده این است که که در آینده ی نزدیک به دیدار و زیارت مقام معظم رهبری بروم که انشاالله با قول مساعد یکی از دوستان این امر به زودی محقق خواهد شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار