فرماندار سابق کلاله:

جبهه مردمی نیروهای انقلاب را هم دعا می‌کنم و هم حمایت/ راهی برای بی‌ثباتی اقتصادی خانواده‌ها اندیشیده شود

1403-07-03 02:07:31
0
40
جبهه مردمی نیروهای انقلاب را هم دعا می‌کنم و هم حمایت/ راهی برای بی‌ثباتی اقتصادی خانواده‌ها اندیشیده شود
<h2 style="text-align: justify;"><span style="font-size: 8pt; font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;">فرماندار سابق کلاله با انتقاد از مشکلات شدید اقتصادی و بی&zwnj;توجهی برخی مسؤولان کشور در سال&zwnj;های اخیر، گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب راهی برای بی&zwnj;ثباتی اقتصادی خانواده&zwnj;ها پیدا کند.</span></h2>

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دین مبین اسلام از همان ابتدای بعثت پیامبر اکرم (ص) و از همان آغازین روز شروع تبلیغ ایشان در مقابل خود صفی از دشمنان و بدخواهانی را دید که روح پاک و منزه اسلام را مانعی برای ویژه‌خواری‌ها و انحرافات خود در عرصه‌های مختلف به شمار آورده بودند.

اگر در تاریخ اسلام و انقلاب به خوبی بنگریم می‌‌‌‌‌بینیم که چه در شِعب ابی‌طالب، چه در صحرای کربلا و چه در مبارزات انقلابی علیه رژیم شاهنشاهی در همه جا صف و جبهه دشمنانی نظام یافته و تا بن دندان مسلح در برابر واژه‌های مقدسی چون عزت، استقلال، آزادگی، دیانت و مقاومت ایستاده است تا نگذارد حق و حقانیت راه و مسیر مستقیم خود را طی کند.

در سراسر تاریخ اسلام و انقلاب آنچه کاملا روشن است این است که هر آنجا نشانی از پیروزی و فروغ در برابر باطل دیده می‌شود حاصل تشکیل جبهه‌ای از حق به موازات جبهه دشمن و طراحی دقیق و مبنایی حرکت با توکل بر خداوند متعال و جزم کردن اراده‌ها حول وعده‌های الهی بوده است.

وحدت میان اقشار مختلف مردم عامل دیگری بوده است که جبهه حق را در مسیر مبارزه یاری داده است و بنابراین امروز نیز که جبهه باطل رنگ عوض کرده و چهره زشت خود با نفاق به چهره‌ای موجه مبدل کرده است به نظر می‌رسد جز با جبهه‌ای مردمی و انقلابی نتوان در برابر تزویر آنها قد علم کرد و از این رو تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب را باید به فال نیک گرفت.

در همین رابطه گفت‌وگویی انجام داده‌ایم با محمدتقی قزل‌سفلی از فعالان برجسته سیاسی استان گلستان و فرماندار سابق شهرستان کلاله پیرامون تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

فارس: نظرتان راجع به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چیست؟

قزل‌سفلی: به نظر بنده اعلام موجودیت جمعی از دل‌سوختگان انقلاب در قالب یک جبهه انقلابی فارغ از مرزبندی‌های مرسوم سیاسی و حزبی برای تثبیت کارآمدی نظام و حرکت برای خدمت‌گزاری صادقانه به مردم با محور قرار دادن خودِ مردم به عنوان تکیه‌گاه نظام فی نفسه یک امر مقدس و ارزشمند است و اینکه این اتفاق در آستانه 9 دی و سالروز در هم پیچیده شدن فتنه 88 به عنوان بزرگترین شورش علیه جمهوریت نظام شکل می‌گیرد می‌تواند به عنوان یک مرزبندی مستحکم میان نیروهای انقلابی و ریزش‌هایی که در فتنه 88 از عاملان فتنه و یا ساکنان آن بودند مورد توجه قرار بگیرد.

فارس: ضرورت تشکیل جبهه مردمی انقلاب را در چه می‌دانید؟

قزل‌سفلی: آنچه کاملا مشخص و واضح است اینکه همواره این انقلاب اسلامی در بحران‌ها و چالش‌های فراروی خود با کمک و حضور موثر و تاریخی مردم توانسته است بر این چالش‌ها غلبه کند و این مولفه یعنی حضور به موقع در نیازمندی‌های انقلاب در کنار رهبری‌های مدبرانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان کلیدی‌ترین رمز ماندگاری انقلاب مطرح بوده و خواهد بود.

در چنین شرایطی وقتی کشور در آستانه تحولات عظیم در پیچ تاریخی خود قرار دارد و از سویی جمعی با تفکرات غیر منطبق بر آرمان‌های انقلاب سکان حرکت اجرایی کشور را بر دست گرفته‌اند تنها راه نجات محتوای انقلاب از انحراف حضور مردم و نخبگان مردمی در صحنه برای حراست از این انقلاب است و به نظر می‌رسد این جبهه مردمی که متشکل از نیروهای انقلابی کشور است در صورت حرکت کارشناسی بتواند در این عرصه موفق عمل کند.

فارس: ترکیب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قزل‌سفلی: به نظر بنده ترکیب این جبهه در استان گلستان و در کشور بسیار مناسب و با تدبیر ساماندهی شده است، زیرا افرادی که در جبهه مردمی نیروهای انقلاب شرکت کرده‌اند افرادی وزین و دارای شخصیت‌هایی انقلابی و امتحان پس داده هستند و در طول انقلاب سوابقی درخشان و ارزنده داشته‌اند و به همین دلیل احساس می‌کنم بدنه مردمی به راحتی و با اطمینان بیشتر به این عزیزان اعتماد خواهد کرد.

فارس: حضور نیروهای ارزشی در ترکیب جبهه مردمی انقلاب اسلامی را چقدر موثر می‌دانید؟

قزل‌سفلی: یقینا حضور این چهره‌های شاخص و تربیت شده با روحیه انقلابی و اصولی در موفقیت فرزندان انقلاب برای وحدت بخشیدن میان اقشار مختلف مردم حول انقلاب و رهبر معظم انقلاب و همچنین تقویت نظام و پشتیبانی از ولایت تاثیرگذار خواهد بود و خواهد توانست به معنای واقعی کلمه جبهه مستحکمی از حضور مردم را در برابر بدخواهان داخلی و خارجی تشکیل دهد.

فارس: توصیه شما به مردم درباره واکنش به تشکیل این جبهه چیست؟

قزل‌سفلی: به همه مردم عزیز اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ، بازاری و فرهنگی و ... توصیه می‌کنم با بصیرت و هوشیاری مادامی که این جبهه در خط ولایت و حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت می‌کند با تمام قوا از آن حمایت کنند و نشان دهند که مردم همواره پذیرای نخبگان برآمده از بطن انقلاب برای خدمت‌گزاری به کشور هستند.

البته با توجه به شاختی که از چهره‌های هییت مرکزی این جبهه در گلستان و در کشور دارم به نظرم می‌رسد به دلیل فراجناحی بودن و فراگیر بودن اشخاص این جبهه مورد حمایت قاطع و پرشور همه دلدادگان و دلسوزان انقلاب و عموم مردم قرار بگیرد.

فارس: به نظر شما انتخاب نام مردمی برای این جبهه با چه هدفی بوده است؟

قزل‌سفلی: از آنجا که در شرایط فعلی کشور سیاست‌هایی در جهت ایجاد شکاف میان مردم و اختلاف میان نیروهای انقلابی با حرکت‌های خزنده در حال شکل‌گیری و اجراست تشکیل این جبهه مردمی و نرم می‌تواند با سیاست‌هایی که در پیش بگیرد گام‌های موثری را در ایجاد و تعمیق وحدت و یکدلی میان نیروهای انقلاب بردارد.

فارس: ورود جبهه مردمی انقلاب را به موضوع اقتصاد صلاح می‌دانید؟

قزل‌سفلی: بله، قطعا لازم است. از معضلات کشور در شرایط اخیر که انقلاب اسلامی نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کند، توطئه‌های دشمنان و عوامل داخلی آنها برای کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی و همچنین آرمان‌های امام راحل در جامعه اسلامی و در میان اقشار مردم از طریق فشارهای اقتصادی است که به شکل مشکلات معیشتی، بیکاری جوانان و نارضایتی عمومی در حال پیگیری است.

بدون شک جبهه مردمی نیروهای انقلاب باید تدابیر لازم را در جهت پررنگ کردن ارزش‌های اسلامی از یک سو و از سویی دیگر با تبیین گفتمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و شیوه‌های اجرایی مستدل و کارشناسی شده آن، راه چاره‌ای برای مقابله با بیکاری جوانان و ایجاد ثبات اقتصادی در خانواده‌ها پیدا کند زیرا تنها راه مقابله با این دسیسه‌ها همان اقتصاد مقاومتی است که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده اما مورد بی‌توجهی مسؤولان قرار گرفته است.

فارس: اولویت برنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب را در حوزه فرهنگ چه می‌دانید؟

قزل‌سفلی: همان‌طور که می‌دانیم تهاجم فرهنگی از دهه 80 توسط رهبر معظم انقلاب بارها مورد اشاره جدی قرار گرفت و با واژه‌ها و عباراتی همچون شبیخون فرهنگی، استحاله فرهنگی و ناتوی فرهنگی بر اهمیت این موضوع و بزرگی نقشه‌های دشمن در حوزه فرهنگ علیه انقلاب تاکید شد.

شبکه‌های ماهواره‌ای، آسیب‌های فضای مجازی، سست شدن کانون خانواده، عدم پایبندی به عفاف، بی‌احترامی به مبانی عرفی و اخلاقی، اعتیاد، خودکشی و فرار از خانه، همه و همه ناشی از این تهاجم بزرگ علیه انقلاب فرهنگی ماست که اگر با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب و بی‌شمار فرهنگی کشور با آن مقابله نشود بر پیکره فرهنگی انقلاب آسیب‌های جدی وارد خواهد شد.

بدون تردید اولویت جبهه مردمی نیروهای انقلاب باید حرکت کارشناسانه و دلسوزانه در عرصه فرهنگ برای مقابله با این تهاجم گسترده و اقدام به حمایت از راه‌اندازی شبکه‌های بزرگ تربیتی نیروهای نوجوان و جوان مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد و در عرصه کلان نیز با زنده نگه داشتن شعارهای اصلی انقلاب با موج بزرگ اما تو خالی حملات فرهنگی دشمن مقابله کند.

فارس: در حوزه سیاست این جبهه چه حرکتی می‌تواند داشته باشد؟

قزل‌سفلی: در عرصه سیاست خارجی که به نظر می‌رسد امروز دولت دچار یک وادادگی سیاسی محض است و آنچه امام راحل بارها بر آن تاکید می‌کرد که آمریکا شیطان بزرگ است و رابطه ایران با آمریکا رابطه گرگ و میش خواهد بود متاسفانه با بی‌توجهی دستگاه دیپلماسی رو به رو شده است.

شاهد هستیم که با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب به صراحت تاکید کرده‌اند که نباید به خنده‌های دشمن خوش بین بود اما برخی در داخل با تکرار مواضع غربی‌ها به دنبال اجرای سیاست‌های لیبرال خود هستند و با وادادگی در برابر دشمن به اقتدار کشور آسیب‌های جدی وارد کرده‌اند، از این رو نیروهای مردمی و انقلابی کشور به ویژه کسانی که در جبهه مردی نیروهای انقلاب این نام مبارک را یدک می کشند باید تلاش کنند تا روحیه استکبارستیزی و مقاومت در بدنه جامعه زنده شده و ماندگار بماند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار