رئیس مجلس شورای اسلامی در کلاله:

توجه به کشاورزی گلستان در دستور کار مجلس قرار می گیرد/ برای استمرار پروازهای فرودگاه کلاله تلاش می شود

1403-07-03 04:07:36
0
36
توجه به کشاورزی گلستان در دستور کار مجلس قرار می گیرد/ برای استمرار پروازهای فرودگاه کلاله تلاش می شود
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><span style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;"><strong><span style="font-size: 8pt;">رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری به بخش کشاورزی توجه خاصی دارند، توجه به بخش کشاورزی در دستور کار مجلس قرار می گیرد.</span></strong></span></p>

به گزارش کلاله خبر، لاریجانی در جلسه شورای اداری شهرستان های شرق استان گلستان گفت: در برنامه ششم بخش اعظم برنامه های به سیستم های گلخانه ای اختصاص یافته است که می توان از این ظرفیت بهترین بهره برداری را داشت.

وی افزود: با توجه به اهمیت کشاورزی در نزد مقام معظم رهبری و در راستای اقتصاد مقاومتی، توجه به این بخش در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخش کشاورزی از مسائل مهم کشوری است و می طلبد در این راستا کار شود و ابتدا نگرانی های کشاورزان مرتفع شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید برای کشاورزان سازوکار بیمه ای نهادینه شود، با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای کشاورزان و باغدارن گلستان بر اثر یخبندان، رسیدگی به این مشکل را یکی از اولویت های کاری دانست و قول رایزنی با دولتمردان را داد.

وی یادآور شد: بخشی از بودجه سال 96 به خرید گندم تخصیص داده می شود و جای نگرانی برای کشاورزان نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع راه آهن نیز پرداخت و افزود: راه آهن و گسترش آن یکی از موضوعات مهم کشوری است و رایزنی ها برای انتقال ریل از اینچه برون به روسیه از جمله برنامه های آتی می باشد.

نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه های مردم گلستان و بخصوص شرق آن موضوع اشتغال و بیکاری است، گفت: با توجه به اینکه این استان دارای ظرفیت های بالقوه ای است؛ اما زیر درختان سرسبز گلستان فقر وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه شغل اغلب مردم روستاها کشاورزی می باشد، لازم است در بخش کشاورزی تمهیدات مناسبی اندیشیده شود تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام کشیری امام جمعه شهرستان کلاله نیز با تاکید بر گفته های فرماندار کلاله در خصوص معضل بیکاری در این شهرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم شرق استان گلستان مشکل اشتغال است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی یکی دیگر از دغدغه های موجود را تعطیلی مکرر پروازهای فرودگاه کلاله دانست و خطاب به لاریجانی افزود: تلاش شود تا با رایزنی های لازم از تعطیلی دوباره پروازهای فرودگاه کلاله جلوگیری شود.

امام جمعه کلاله اشاره ای به اتفاقات برون مرزی داشت و گفت: دشمن با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته است.

کشیری تاکید کرد: مسلمانان توانایی فلج کردن کشورهای غربی بخصوص اسرائیل را دارند چرا که این مسلمانان دارای ثروت های مادی من جمله نفت هستند.

آخوند آدینه امام جمعه بخش پیشکمر شهرستان کلاله نیز در این جلسه گفت: بسیاری از جوانان شرق گلستان به علت نداشتن زمینه های اشتغال برای گذران زندگی، با رها کردن محل زندگی خود برای کار به شهرهای بزرگ می روند و این موضوع برای خود جوانان و خانواده های آنها تبعات جبران ناپذیری دارد.

وی تاکید کرد: اگر برای جوانان چاره اندیشی نکنیم، باید پاسخگو باشیم.

شهرام غراوی نماینده شرق استان گلستان گفت: استان گلستان و بخصوص شرق آن در فقر به سر می برد و توسعه نیافته است و باید در این زمینه اقدامات موثری انجام گیرد.

وی ادامه داد: در راستای اثبات این ادعای ما، یادآور می شویم که 22 روستای شهرستان مراوه تپه از نعمت آب شرب برخوردار نیستند.

وی نیز اشاره ای به راه آهن داشت و گفت: خط راه آهن گرگان، کلاله و خراسان باعث ترقی و پیشرفت منطقه می شود.

نماینده شرق گلستان اظهار داشت: این استان در حوزه گردشگری نیز دارای ظرفیت های بالقوه ای است که متاسفانه به علت نبود زیرساخت های کافی، از این ظرفیت ها نمی توانیم استفاده بهینه کنیم.

غراوی فرودگاه کلاله را یکی از مهمترین اهرم های پیشرفت و توسعه گلستان و شرق گلستان دانست و تصریح کرد: اگر در این زمینه برنامه ریزی مناسبی انجام گیرد، می توان از ظرفیت های این فرودگاه در راستای پیشبرد اهداف استفاده بهینه کرد.

وی وجود کارخانه سیمان پیوند گلستان در دل طبیعت را یک خطر زیست محیطی اعلام کرد و تاکید کرد: این کارخانه خطرات زیست محیطی بزرگی ایجاد کرده است و می طلبد برای جلوگیری از مشکلات دیگر، اقداماتی انجام گیرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار