واکنش شدید شهردار کلاله:

تنها راه خاموش کردن آتش لاستیک ها کاهش اکسیژن بود/ تخریب شهرداری و شورای شهر برنامه ریزی شده است/ درخصوص نشر اکاذیب برخورد قانونی می کنیم

1403-07-01 07:07:32
0
36

شهردار کلاله گفت: در آتش سوزی روزگذشته انبار لاستیک های فرسوده برخی کانال های فضای مجازی با انتشار تصاویر مختلف و بازی با کلمات درصدد زیر سوال بردن شهرداری و آتش نشانی شهرستان برآمدند و با نشر اکاذیب اذهان عمومی را نسبت به آتش نشانی بدبین کردند در صورتی که واقعیت چیزی دیگر بود.

به گزارش کلاله خبر، آتش سوزی انبار لاستیک های فرسوده در شهرستان کلاله با انتشار اخبار و تصاویر مختلف در کانال های تلگرامی برای شهرداری و شورای شهر کلاله بازخوردهای مختلفی دربرداشت تا جایی که شهردار کلاله در واکنش به این موضوع در گفتگویی پرده از این موضوع برداشت.

رسول بامری در گفتگویی اظهار داشت: یک از شهروندان در زمینی بدون حصار اقدام به دپوی لاستیک های فرسوده کرده بود که با هشدارهای گذشته شهرداری از دپوی بیشتر لاستیک ها در این مکان جلوگیری شد.

وی افزود: با بررسی های انجام شده آتش حاصل از سوختن لاستیک های فرسوده براثر ریختن ماده اشتعالزا شعله ور شده بود و عامل انسانی در پشت پرده این اقدام بود.

شهردار کلاله ادامه داد: همانطور که شهرام شیرزاد معاون فرماندار کلاله نیز در صحنه حضور داشت، با ریختن آب بر روی لاستیک های در حال سوختن، آتش شعله ورتر می شد و تنها راه خاموش کردن آتش، استفاده از کف و ریختن خاک بر روی آتش برای کاهش اکسیژن بود که خوشبختانه این راهکار جواب داد.

بامری تصریح کرد: همانطور که گفتیم برای خاموش کردن آتش باید از کف استفاده می کردیم و در این خصوص از ماشینی که صبح دیروز و قبل از این عملیات، دو عملیات اطفای حریق انجام داده بود، استفاده شد و در حین کار براثر فشار آب نازل کف ساز که در انتهای شلنگ قرار دارد از جای خود در آمد و به اجبار و با خارج کردن شلنگ از مدار از مانیتور آب پاش روی ماشین برای اطفای حریق استفاده کردیم که برخی مدیران کانال های تلگرامی بدون توجه به اینکه مدیریت کانال های بدون مجوز برای آنها مسئولیت زا است، با استفاده از تصاویر خاص و بکاربردن جملاتی خاص درصدد تخریب شورا، شهرداری و آتش نشانی برآمدند در صورتی که معاون فرماندار کلاله و مردم شریف در این صحنه شاهد تلاش های مجموعه بودند.

shahrdariatash 1

بامری تاکید کرد: بالاخره توانستیم با چهار ماشین کف و لودر این آتش را خاموش کنیم ولی متاسفانه در این مورد نیز با تخریب عملکرد مجموعه همراه بودیم که با انتشار تصاویری، هدف بلااستفاده نشان دادن خوردوهای آتش نشانی دنبال شد که در حقیقت این خودروها پس از تخلیه آب در صحنه، برای آب گیری مجدد آمده بودند که با انتشار تصویری سعی بر بلااستفاده نشان دادن این خودروها شد.

shahrdariatash 2

وی اضافه کرد: در اخبار کذب منتشر شده تلاش شده است که تنها با نشان دادن لودر برای خاموش کردن آتش، از رده خارج بودن ماشین های آتش نشانی به مخاطب القا شود و این در حالی است که این ماشین ها برای آبگیری مجدد رفته بودند و ما برای محقق شدن ایده ها از لودر نیز استفاده کردیم.

شهردار کلاله یادآور شد :ماشین های آتش نشانی برای عملیات های درون شهری است ولی در زمان بحران با پیشنهاد رئیس مدیریت بحران به خارج از شهر و بعضا در آتش سوزی روستاها مجاور نیز بر اساس وظیفه اخلاقی و انسانی نیز اعزام می گردند و دور از انصاف است که برای جذب مخاطب بیشتر با نشان دادن خلاف واقعیت بر علیه شهرداری، شورا و آتش نشانی جوسازی شود.

بامری با تاکید بر اینکه گویا برخی کانال های شهرستانی تنها برای تخریب شهرداری و شورای شهر سازماندهی شده اند، گفت: این جای سوال است که هدف از تخریب شهرداری و شورای شهر با پرداختن به مسائل کوچک و پیش پا افتاده به جای تعامل و کمک به این مجموعه، چیست؟

shahrdariatash 3

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه انتشار اکاذیب جرم است و با توجه مستندات موجود، برخورد قانونی نسبت به عاملین تشویش اذهان عمومی بر علیه شهرداری، شورای شهر و آتش نشانی را حق خود می دانیم و در این خصوص اقدام قانونی خواهیم کرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار