عضو کمیسیون عمران مجلس؛

ضعف مدیریتی عامل بروز حادثه قطار تبریز- مشهد/ کمیسیون عمران تمامی ابعاد حادثه را بررسی می‎کند

1403-07-01 07:07:30
0
39

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از نبود برنامه ریزی منسجم در راستای تامین مسکن مورد نیاز در کشور، گفت: سیاست تسهیلات دهی برای رونق بازار مسکن با توجه به عدم تناسب قیمت ها با تسهیلات و سود آن شکست خورده است.

به گزارش کلاله خبر به نقل از خانه ملت شهرام کوسه غراوی با انتقاد از نبود برنامه ریزی منسجم در راستای تامین مسکن مورد نیاز در کشور،گفت: با شرایط فعلی و نرخ سود بالای تسهیلات مسکن،خانه دار شدن مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه غیرممکن است.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه درمجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه تسهیلات دهی تا زمانی که متناسب با قیمت های نجومی زمین و مسکن نباشد؛ نمی تواند به خانه دارشدن مردم منجر شود،افزود: اعطای تسهیلات مسکن درحال حاضر در شهرستان ها نیز جوابگوی قیمت های بالا نیست.

دولت ها در زمینه مسکن موفق عمل نکرده اند

کوسه غراوی با بیان اینکه برنامه های دولت های مختلف برای خانه دارکردن مردم هیچ کدام نتوانسته تحولی در بازار ایجاد کند، تصریح کرد: مسکن مهر هرچند طرح خوبی بود،اما باتوجه به اینکه به دور از آینده نگری و درنظرگرفتن پیش شرط ها ایجاد شد،نتوانست کارایی لازم را داشته باشد.

وی با تاکید براینکه بازنگری در بحث تامین مسکن درجامعه باید در دستورکار دولت قرار بگیرد،افزود:درحال حاضر دولت به صورت منسجم نتوانسته در بحث مسکن گامی بردارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ایجاد و تامین مسکن ارزان قیمت لازمه خروج بازار از رکود است، تاکید کرد: درحال حاضر مسکن با رکود بی سابقه ای دست به گریبان است که تنها با برنامه ریزی منسجم امکان خروج از آن وجود دارد.

ضرورت حذف بهای زمین از قیمت مسکن

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه دولت باید با حذف قیمت زمین از مسکن به تعادل بخشی در زمینه قیمت ها کمک کند، افزود: درحال حاضر سرمایه ای بودن زمین و مسکن در جامعه امکان کاهش قیمت مسکن را غیرممکن کرده است.

وی ادامه داد: دولت معتقد است کارهای خوبی در راستای خروج مسکن از رکود انجام شده،اما خروجی در این موضوع شاهد نیستم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بازار مسکن نیازمند انجام اقدامات بنیادی است تا به این وسیله رشد شاخص های مرتبط با این بخش را ببینیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار