مدیر حوزه علمیه اهل سنت سعدیه کلاله:

بی توجهی به دین جریانات الحادی را در جامعه ترویج می دهد

1403-07-01 09:07:38
0
45

مدیر و مدرس حوزه علمیه اهل سنت سعدیه اورجنلی کلاله، گفت: اگر زندگی انسان را منهای دین تصور کنیم اندیشه افراطی در ذهن بشر رشد کرده و جامعه را به سمت عقاید الحادی و تکفیری سوق می دهد.

به گزارش کلاله خبر، «آخوند طه فروزش» در مراسم فارغ التحصیلی 9 نفر از طلاب اهل سنت «حوزه علمیه سلفیه ازهد ایگدر علیا»، افزود: انسان تربیت یافته جامعه بی دین، به خداوند و روز آخرت اعتقادی ندارد و دنبال ارضای هوای نفسانی خویش است.

به گفته وی؛ در این گونه جوامع عقل، ناموس، نفس و اموال اشخاص حفظ نمی شود و با از بین رفتن بنیان خانواده جامعه نیز به سمت انحطاط و سقوط کشیده می شود.

این عالم برجسته اهل سنت گلستانی با اذعان بر اینکه خداوند دین را برای استمرار نظام حیات انسانی فرستاده است، گفت: خداوند با آوردن دین مبین اسلام کامل ترین شریعت را برای سعادت بشر فرستاد و نعمت های خود را بر انسان ها کامل کرده است.

به گفته وی؛ دین اسلام محدود به زمان و مکان خاصی نیست؛ ولی ادیان گذشته محدودیت زمانی و مکانی داشتند.

مدیر و مدرس حوزه علمیه اهل سنت سعدیه اورجنلی کلاله با یادآوری اینکه هیچ دینی به اندازه دین اسلام در خطر و خیانت و دشمنی دشمنان نبوده، تصریح کرد: چون این دین آسمانی طبق فرمایش قرآن کریم حمایت خداوند را به همراه دارد، جامع و کامل به آیندگان منتقل می شود.

وی، افزود: وظیفه همه مسلمانان به ویژه علما و روحانیون است که از این دین پاک که به دست ما رسیده به خوبی حفاظت نماییم.

به گفته وی؛ ضروری است برای حفاظت از دین اسلام باید از جان و مال خودمان بگذریم و در قبال مفاسد اجتماعی بی تفاوت نباشیم.

آخوند فروزش با اشاره به رواج بی دینی در کشورهای غربی، اظهار کرد: ممکن است این جوامع ظاهری پر زرق و برق و جذاب داشته باشند؛ ولی از درون کاملا پوسیده و تهی هستند.

این روحانی اهل سنت ترکمن با تاکید بر اینکه استکبار جهانی از قرن 17 میلادی با ایجاد برخی رشته های اسلام شناسی در دانشگاه ها به فکر رخنه در بین بلاد اسلامی بوده، ابراز کرد: فارغ التحصیلان این مراکز با فراگیری علوم اسلامی و شناخت کامل از این دین شریف به داخل مسلمانان نفوذ کرده و نیات شوم خودشان را اجرا می کنند.

وی، افزود: افزایش بصیرت در جامعه، دشمن شناسی و تبعیت از علما و روحانیون می تواند چراغ راه جامعه در مقابله با هجمه دشمنان اسلام باشد./تقرب

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار