رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آزادشهر

با مسببین اهانت به مقام شهدا برخورد قانونی شود

1403-07-01 09:07:39
0
37

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آزادشهر گفت: جای تاسف دارد که عده‎ای در دانشگاه  که باید محل تعالی ، بصیرت‌افزایی و تربیت مدیران توانمند برای نظام اسلامی باشد به ساحت مقدس شهدا و ارزش های انقلاب، اهانت می کنند و متولیان امر هم سکوت معناداری را اتخاذ می کنند.

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگویی به نقش فرهنگ ایثار و شهادت در امنیت ملی و تعالی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امنيت بدون ايثار و فداكاري، پايداري چنداني ندارد. كسي كه به ايثار و از خودگذشتگي و دفاع از ارزشهای دینی و انقلابی اعتقاد راسخ قلبي نداشته باشد، در انتخاب بين منافع ملي و منافع شخصي، دومي را بر مي‌گزيند و آنچه منافع او را - هرچند زودگذر - به دنبال داشته باشد، ترجيح مي‌دهد که مصادیق آن در طول تاریخ بسیار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آزادشهر افزود: بر اساس نص صریح قرآن کریم، ايثار علاوه بر منافعي كه براي جامعه دارد، نفعي والاتر و برتر براي فرد به دنبال دارد و آن تعالي روح و ترفيع درجات اوست. روح ايثارگر چنان اوج مي‌گيرد كه شايستگي درجة شهادت نصيبش مي‌شود، كه درك آن براي انسان های مادی نگر، غير ممكن و دور از ذهن است. كساني هم كه خالصانه گام در اين مسير رشد و تعالي مي‌گذارند، تنها با خداوند معامله مي‌كنند، روحشان به درجه‌اي از ايمان مي‌رسد كه غیر از خداوند متعال از هیچ  کسی توقع پاداش ندارند. 

وی تصریح کرد: در فرهنگ اسلامي شهادت مرگي نيست كه به كسي تحميل شود، بلکه یک مجاهد با همه آگاهى و همه منطق و شعور و بيدارى و بينايى خويش ، برای دفاع از دین و ارزشها، جان  خویش را با رضای خدا معامله می کند تا دین زنده بماند. همان کاری که سید الشهدا (ع) در کربلا کرد. در حالى كه مى‏توانست در خانه‏اش بنشيند و زنده بماند اما به پا خاست و آگاهانه تمام هستی خود را تقدیم درگاه احدیت کرد و به استقبال شهادت رفت و صد افسوس برای آنهایی که سکوت کردند و یا برای دنیای خودشان به مقدسات و امامت توهین کردند و یا در مقابل آن شمشیر کشیدند.

این کارشناس مذهبی سپس با اشاره به اتفاقات اخیر در تریبون آزاد دانشگاه منابع طبیعی گرگان اشاره کرد و افزود:  بسیار جای تاسف دارد که عده‎ای این‌گونه در دانشگاهی  که باید محل تعالی ،بصیرت‌افزایی و تربیت مدیران توانمند برای نظام اسلامی باشد به ساحت مقدس شهدا و ارزش های انقلاب، اهانت می شود و متولیان امر هم سکوت معناداری را اتخاذ می کنند اتفاقی که همسو با جریانات معاند با هدف تخریب ارزشها برنامه ریزی می شود.

دیلمی گفت: قطعا روشنگری و تبیین اندیشه امام خمینی (ره) و مقام عظمای ولایت و بیان نقش گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت در محافل دانشگاهی می‎تواند جلوی تحرکات این چنین افرادی را بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آزادشهر اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت و گفتمان ولایت از مهم ترین ارکان اقتدار و عزت نظام اسلامی است و تضعیف آن خیانت به خون شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی و خواسته ی نظام سلطه و همصدایی با دشمن می باشد.

وی ادامه داد : متاسفانه به نظر می رسد این اتفاق، حساب شده و دقیقا در آستانه ی برگزاری اجلاسیه 4000 هزار شهید استان رخ داد لذا از متولیان امر می خواهیم مسببین توهین به شهدا و اررش های انقلابی مجازات شوند و علت آن دقیقا بررسی شود .

دیلمی گفت: از خواص و همه ی کسانی که سخن از انقلاب و صیانت از خون شهدا در گفتار دارند هم انتظار است در مقابل این منکر و قبح شکنی واکنش موثری را اتخاذ کنند و جلوی تخریب ارزشها را بگیرند.

این کارشناس مذهبی در پایان تاکید کرد: به فرموده ی مقام عظمای ولایت در جنگ نرم، جوانهای دانشجو، افسران جوان این جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید... افسر جوان تو صحنه است؛ هم به دستور عمل میکند، هم صحنه را درست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینید؛ با جسم خود و جان خود صحنه را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آزماید. لذا اینها افسران جوانند؛ دانشجو نقشش این است.  از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدفگذاری‌های سیاسی و اجتماعی نظام دینی است .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار