عملیات اجرایی ساخت امان شهدای گمنام شهر فراغی آغاز شد+تصاویر و جزئیات طرح

1403-07-01 11:07:28
0
38

مهندس طراح و ناظر المان شهدای گمنام شهر فراغی شهرستان کلاله با اعلام شروع عملیات اجرایی ساخت المان شهدای این شهر گفت: در طراحی این المان از نمادها و اشکال بومی این شهر استفاده شد.

مسعود غلامی در گفتگویی در خصوص چگونگی انتخاب طرح المان و طراحی آن اظهار داشت: در ابتدا به درخواست فرمانده سپاه کلاله و شهرداری شهر فراغی طرح هایی برای المان شهدای شهر فراغی آماده شد که پس از کش و قوس های زیاد طرح نهایی انتخاب و به تصویب رسید.

وی افزود: مبانی نظری این کار به این شکل است که طرح در سه سطح از محتوا شکل گرفته است که در سطح اول اشاره به شهدا ،تعداد و هشت سال دفاع مقدس شده است به این صورت که دو المان 10 متری آن نشان از تعداد شهدای گمنام این شهر و هشت ضلعی وسط المان به هشت سال دفاع مقدس اشاره دارد.

مهندس طراح و ناظر این المان ادامه داد: ایده شکل دهنده سطح بعدی کار را طیف های اسلامی شکل می دهد از قبیل استفاده از قوس های نام آشنا معماری مثل قوس شبدری تند که حال و هوای معماری اسلامی را به پروژه تزریق می کند که دلیل استفاده از قوس های معماری سنتی.، دادن رنگ و بوی معنوی به کار و جلوگیری از استفاده از موارد متضاد با اصل مفهوم پروژه می باشد.

غلامی با سطح بندی مبانی نظری این پروزه در خصوص سطح بعدی آن نیز گفت: در سطح سوم پروژه، ما باید از هندسه های مشهور بومی استفاده می کردیم؛ چرا که علاوه بر اینکه پروژه مفاهیم کلان تری را دنبال می کند، می طلبد که با مردم حوزه خود ارتباط برقرار کند؛ لذا هندسه بومی مورد استفاده در قوم ترکمن مورد هدف ما قرار گرفت تا به این ارتباط بتوانیم پاسخ بدهیم.

وی در تکمیل گفته خود تشریح کرد:هندسه مارگل، هندسه مشهور و نام آشنای قالیبافی ترکمن می باشد که در المان در قسمت وسط ستون ها استفاده کردیم تا مردم آن منطقه رابطه مناسبی با المان برقرار کنند.

مهندس این پروژه در پایان گفت: این پروژه باشمایل خاص خود، کیفیت های ویژه ای همچون( احساس تعلق به ساکنین، تقویت خوانایی شهر، کمک به یاداوری کردن شهر،هویت بخشی به شهر ونقطه helpشهری برای آدرس دهی) را منتقل می کند.

ejra 1

ejra 2

ejra 3

ejra 4

ejra 5

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار