تکمیل پروژه محور آشخانه-شهرآباد- کلاله نیازمند اختصاص اعتبار

1403-08-01 11:08:42
0
7

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: تکمیل پروژه ملی محور آشخانه-شهرآباد- کلاله نیازمند اختصاص اعتبار است.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه یکی از اهداف ساخت این محور جابهجایی جاده اصلی بجنورد- آزاد شهر از داخل پارک ملی گلستان است، افزود: مطالعه اجرای این طرح توسط وزارت راه و شهرسازی، انجام و به پایان رسیده است. 85 کیلومتر از طول این محور در خراسان‌شمالی قرار دارد که از این میزان تاکنون 50 کیلومتر ساخته شده و مابقی باقی مانده است.

این طرح در دولت هشتم، مطرح و مطالعات آن انجام شده بود که در دولت قبلی از دستور کار خارج شد. در دولت یازدهم سازمان حفاظت از محیط زیست با نیت حفاظت از پارک ملی گلستان، طرح مطالعاتی جابهجایی جاده اصلی محور بجنورد- آزاد شهر را از داخل این منطقه حفاظت شده در دستور کار قرار داده است.

به نظر می‌رسد با حذف جاده بجنورد- آزاد شهر از داخل پارک ملی گلستان، ارتباط استان‌های شمالی به شرق کشور به خصوص خراسان رضوی از محور شهرآباد در مانه و سملقان خراسان شمالی به کلاله در خراسان رضوی جایگزین می‌شود. با اجرای طرح جایگزینی این جاده از شهرآباد به کلاله مسافت خراسان‌شمالی به گلستان نیز حدود 40 تا 50 کیلومتر کوتاهتر می‌شود. علاوه بر آن جاده داخل پارک ملی گلستان برای تردد گردشگران با محدودیت سرعتی حدود 30 کیلومتر استفاده می‌شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار