برتری قدرت و سیاست بر فقر و تنگدستی:

از خانواده ای که از فرط سرما به دیگری پناه برد و جان خود را ازدست دادند تا چشم انتظاری مردم روستاها برای وصل گاز

1403-07-01 11:07:33
0
48

از جمله نمونه های بارز برتری سیاست و قدرت بر فقر و تنگدستی می توان به قطع گاز خانواده ای در کلاله اشاره کرد که در سال گذشته با پناه بردن این خانواده به خانه دیگر، گاز باعث مرگ 4 نفر در یک خانه شد.

به گزارش کلاله خبر، انتشار بدهی بیش از 100 میلیونی برخی از کارخانه دران شهرستان کلاله، پرده از برخی از حقایق پنهان برداشت و این موضوع نقطه عطف رسانه در برخی اقدامات اداره گاز کلاله شد.

فارغ از بحث سایت استانی گلستان ما که در گزارش خود با عنوان "مشاور اقتصادی استاندار گلستان بزرگترین بدهکار گازی شرق گلستان ! + سند

" با هدف قرار دادن یکی از کارخانه دارن، ابعاد سیاسی این موضوع را مورد بررسی قرار داد، در این بحث به چرایی برخی از اقدامات صورت گرفته و صورت نگرفته توسط اداره گاز کلاله می پردازیم.

در وهله اول گریزی به سال گذشته که در حادثه ای علی رضا نوری 41 ساله به همراه دو فرزندش امیر حسین و امیر عباس به ترتیب نه و پنج ساله از فرط سرما به علت قطعی گاز(بازکردن کنتور گاز و بردن آن) تنها برای بدهی کمتر از 200 هزار تومانی، به خانه دیگری(خواهر رضا نوری) پناه بردند و متاسفانه بر اثر گازگرفتگی هر 4 نفر جان خود را از دست دادند، خواهیم داشت که در آن بر اینکه این اداره به اقتضای وظیفه خود این اقدام را انجام داده است، تاکید کردیم(در صورت باز کردن کنتور و بردن آن).

اما اظهارت برادر جان باخته مبنی بر واریز بدهی و وصل کنتور، صورت مسئله گمانه زنی های ما را مشخص می کند.

انتشار برخی از پشت پرده های اداره گاز شهرستان کلاله، این سوال برای ما متبادر می شود که با وجود بدهکاران چند صدمیلیونی در آن زمان، این اداره تنها توان فشار بر ضعفایی را داشت که توانایی پرداخت قبض 200 هزار تومانی خود را نداشتند؟.

این اقدامات تنها آشکار کننده برتری قدرت و سیاست بر ضعفا است و این در حالی است که در آن زمان و پس از انتشار بدهکاران بزرگ این اداره، سکوت تنها راهکار این اداره شد و این در حالی است که دهیار کلاله ای برای درخواست وصل گاز خانواده روستایی(فارغ از بحث بین این دهیار و رئیس این اداره و حق دادن به شخص خاصی در این ماجرا) ماه ها به پای میزهای محاکمه کشیده شد.

چشم انتظاری مردم روستاهای شهرستا برای وصل گاز

با اجرایی شدن طرح ملی گاز رسانی به روستاهای شهرستان کلاله، برخی از اخبار حاکی از آن بود که در بین روستاهای شهرستان روستای کاظم خوجه از این طرح مستثنی شده بود که با گفتگو با محمد ابراهیمی بشخدار کلاله، وی این موضوع را تایید کرد و گفت: با رایزنی های انجام شده از سوی بخشداری و فرمانداری با مسئولین استانی، این روستا نیز در طرح آمد.

اما با گذشت چندین ماه از این پروژه، برخی از اهالی روستای یاد شده و مخاطب این سایت با گلایه از روند کند گازرسانی به این روستا، با ارسال تصاویری از روستهای قبل و بعد این روستا مبنی بر جانشانی علمک های گاز برای این روستاها و عدم اقدام در این زمینه در روستای کاظم خوجه، در خصوص عدم توجه مسئولین به این روستا در آستانه فصل سرما، ابراز نگرانی کردند.

gaz 3

روستای اجن سنگرلی

gaz 1

روستای صالح آباد

gaz 2

روستای یکه قوز

gaz 4

در پایان این سوال نیز مطرح می شود که با عبور از روستای کاظم خوجه و جانشانی علمک گاز (مهیا سازی جایگاه علمک گذاری) در روستاهای بعد این روستا، آیا این روستا باز هم جزو استثناها قرار گرفت یا برای این روستا برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است؟.

اخبار مرتبط:

مشاور اقتصادی استاندار گلستان بزرگترین بدهکار گازی شرق گلستان ! + سند

ماجرای مرگ خاموش یک پدر و دو فرزندش در کلاله+عکس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار