میهمانان ناخوانده تودیع و معارفه در کلاله؛

آموزش و پرورش گلستان در دستان یک تشکل سیاسی کم عضو+سند

1403-08-01 01:08:49
0
163

آیا این جریان سیاسی کم عضو، تصمیم گیرنده تصمیمات آموزش و پرورش می باشد؟

به گزارش کلاله خبر به نقل از راه اترک،بعد از تغییر و تحولاتی که در آموزش و پرورش کلاله روی داد به خصوص تودیع و معارفه ریاست جدید آموزش پرورش کلاله ، ماجرایی روشن شد که شاید به کل آموزش و پرورش استان هم مرتبط است.

در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش جدید شهرستان کلاله افرادی از گرگان آمده بودند که با خود جریانی را نیز همراه آورده بودند.

سه نفری که در جلسه تودیع و معارفه حسین طاهری راد حضور داشتند ، سه مسئولیت دولتی داشتند و سه مسئولیت حزبی و سیاسی.

1- محمد رضا مازندرانی که دارای پست دولتی رئیس حراست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان و پست غیردولتی رئیس مجمع فرهنگیان استان گلستان که یک تشکل سیاسی و حزبی است در مراسم تودیع و معارفه ریاست آموزش و پرورش کلاله حضور داشته است.

mehmanna

2- حمید رضا بینات، رئیس اداره سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان به عنوان پست دولتی و سخنگوی مجمع فرهنگیان استان گلستان به عنوان یک تشکل سیاسی و حزبی است در مراسم تودیع و معارفه ریاست آموزش و پرورش کلاله حضور داشته است.

3- امید شهریاری، معاون ابتدایی آموزش و پرورش شهر گرگان به عنوان پست دولتی و دبیر مجمع فرهنگیان استان گلستان به عنوان یک تشکل سیاسی و حزبی است در مراسم تودیع و معارفه ریاست آموزش و پرورش کلاله حضور داشته است.

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گلستان طبق آرشیو خود این سایت در اردیبهشت 94 ایجاد شده است و هدف ایجاد آن طبق گفته خود راه اندازان آن تلاش در جهت توسعه سیاسی، افزایش و ساماندهی مشارکت فرهنگیان گلستان عنوان شده است.

این تشکل وابستگی فکری و سیاسی به اصلاح طلبان دارد.

آیا به راستی ایجاد این تشکل سیاسی و حضور افراد آن در پستهای کلیدی آموزش و پرورش حکایت از ورود آموزش و پرورش به انتخابات دارد؟

حال چند سوال در خصوص اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، دانشگاه فرهنگیان و دولت تدبیر و امید :

1- آیا در دولت تدبیر و امید، در هر مراسم تودیع و معارفه ای کارمندان ادارات غیر مرتبط هم می توانند حضور داشته باشند؟

2- اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان چرا مسئولین درجه یک حزبی یک تشکل سیاسی را به عنوان رئیس یک قسمت از اداره کل آموزش و پرورش انتصاب کرده است؟

3- چرا دانشگاه فرهنگیان یک فرد وابسته به یک حزب سیاسی که رئیس آن حزب هم هست را به عنوان رئیس حراست کل دانشگاه فرهنگیان استان گلستان انتخاب کرده است؟

آیا این انتصاب در مسائل حراستی دانشجو معلمان اثر نخواهد گذاشت؟

4- چرا اداره کل آموزش و پروش استان گلستان کسی را که دبیر یک تشکل سیاسی و حزبی است را به عنوان معاون یک اداره آموزش و پرورش آنهم در شهر بزرگی همچون گرگان می گذارد؟

آیا این انتصابها در تصمیم گیریهای کاری افراد موثر نخواهد بود؟

5- دولت تدبیر و امید که اصل ایجاد خود را مبتنی بر اعتدال در انتصابها قرار داده است، این انتصابهای سیاسی و حزبی را نشانه تدبیر و اعتدال و نشانه بلوغ سیاسی می داند؟

آموزش و پرورش نهادی است که باید تصمیم گیریهای آن بدور از حواشی حزبی و جناحی باشد و بر اساس تصمیم گیری های کشوری و منافع ملی طرح ریزی شود!

انتهای پیام/رضا جامی، کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار