رئیس اداره راه و شهرسازی کلاله

پروژه های راهسازی به علت نبود اعتبار ناتمام مانده است

1403-07-01 11:07:41
0
45

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کلاله گفت: چندین کیلومتر از راه های روستایی شهرستان کلاله با وجود بیس سازی، به علت نبود اعتبار کافی ناتمام مانده است.

به گزارش کلاله خبر، دبوری در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله با بیاین اینکه چندین کیلومتر از راه های روستایی شهرستان کلاله با وجود بیس سازی، به علت نبود اعتبار کافی ناتمام مانده است، در راستای تکمیل گزارش خود در گفتگویی اظهار داشت: درسال 94 پروژه بزرگ راهسازی راه روستاهای چالجه و قویجق از مناطق دور و محروماین شهرستانبه طول 14/5 کیلومتر ازمحل منابع ملی بروش تثبیت خاک با آهک با ماشین آلات پیشرفته آغاز و حدود 10 کیلومتر آن با یک لایه آسفالت انجام شد.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه به علت بدهی نزدیک به 2میلیارد تومانی به پیمانکار، این پروژه در حال حاضر متوقف شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کلاله با بیان اینکه روش تثبیت خاک با آهک مخصوصا در مناطقی که از لحاظ مصالح کوهی و معدنی و رودخانه ایی فقیر و یا فاصله زیاد دارند، مقرون بصرفه تر است گفت: پروژه راه روستایی چیشت خوجه لر نیز یکی از پروژه های راهی این شهرستان است که عملیات زیرسازی و اجرای بیس آن در سال 94 بطول 6 کیلومتر انجام و حتی مقداری قیر پاشی ( پریمکت) برای اجرای آسفالت انجام شد؛ ولی باز متاسفانه بعلت عدم تخصیص اعتبار بصورت نیمه تمام باقی ماند.

دبوری یادآور شد: پروژه های راهی روستاهای همت آباد و مهدی آباد بطول 1 کیلومتر نیزعملیات زیرسازی و اجرای بیس آن انجام شده است اما این پروژه ها نیز به سرونشت پروژه های یاد شده دچار شد.

وی به پروژه های تکمیل شده این اداره نیز اشاره داشت و گفت: پروژهای بازسازی ابنیه فنی در محور اصلی کلاله مراوه تپه و روکش آسفالت بطول حدود 15 کیلومتر و همچنین روکش آسفالت سه راهی کلاله منتهی به شهر نیز در سال 94 بطول حدود 6 کیلومتر اجرایی شد.

رئیس این اداره خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد یاد شده، ایمن سازی پل ها با نصب حفاظ و گاردریل، رنگ آمیزی تابلو علایم و خط کشی راه‌ها و پاکسازی و تسطیح حریم راه، ایجاد کانال و قنو در منتهی الیه حریم راه ها، آزادسازی حریم راه ورنگ آمیزی علایم و نصب چشم گربه ایی و ده ها عملیات راهداری، از جمله پروزه های انجام شده و یا در حال اجرای این اداره است.

وی در پایان اذعان داشت: پروژه‌های ناشی از تخریب سیلاب‌های گذشته به علت عدم ابلاغ اعتبار و یا کاهش شدید اعتبارات بصورت نیمه تمانم باقی مانده است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار