در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کلاله اعلام شد:

کشف بیش از 14 کیلوگرم انواع مخدر در کلاله/ دستگیری 109 نفر در این راستا

1403-07-01 01:07:21
0
40

فرمانده انتظامی شهرستان کلاله گفت: طی 6 ماه گذشته، بیش از 14 کیلوگرم از مواد مخدر در شهرستان کلاله کشف و ضبط شد و در این راستا 109 نفر نیز دستگیر شدند.

به گزارش کلاله خبر، محمدرضا فشایی رئیس بهزیستی کلاله در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کلاله با بیان اینکه، طی شش ماهه اول امسال 247 نفر برای ترک اعتیاد در مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان پذیرش شده اند، گفت: 77 درصد از این افراد، سنی بین 15 تا 35 سال و 22 درصد بالای 35 سال سن دارند.

فشایی به میزان سواد و تعداد میزان اشتغال این افراد نیز اشاره کرد و افزود: 77 درصد از این افراد تحصیلات زیر دیپلم دارند و80 درصد این افراد شغل ندارند.

رئیس بهزیستی کلاله در پایان گفته های خود خواستار در نظر گرفتن اعتبار درجهت کمک به مراکزاقامتی برای تحت پوشش قرار دادن معتادان دارای مشکل مالی و همچنین اشتغال آنان شد.

رضا بهروزی فرمانده انتظامی کلاله هم گفت: طی شش ماهه اول امسال 14کیلوو 795 گرم انواع مخدر کشف و ضبط شد و در این راستا طی همین مدت، 109 خرده فروش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از دستگیری 139 معتاد طی این مدت خبر داد و افزود: 43 طرح پاکسازی و 28 کنترل محورهای مواصلاتی توسط ناجا طی شش ماهه اول امسال به اجرا درآمد.

محمود روحانی فر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استاندار گلستان نیزاظهار داشت: موادمخدر چهارمین بحران جامعه بشری است و با ۵۵۰تا ۷۰۰میلیارد دلار سهم داری از اقتصاد جهان ، پنجمین اقتصاد پرسود جهان است.

وی افزود: ۸۵درصد مواد مخدر دنیا در افغانستان تولید می شود.

روحانی فرتصریح کرد: طی شش ماه اول امسال ۱۹۲۵نفر بر اثر مصرف سوء مواد مخدر در کشور جان خود را از دست داده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استاندار گلستان با بیان اینکه رویکرد جدید ستاد مبارزه مواد مخدر آموزش و پیشگیری است، گفت: باید موضوع مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کنیم.

روحانی اعلام کرد: معتادینی که وضع مالی خوبی ندارند، مسئولین ذیربط می توانند به استان جهت کمک برای ترک اعتیاد معرفی کنند.

فرماندار کلاله هم اظهار داشت: پیشگیری، اولویت اول مبارزه با موادمخدر است و اشتغال می تواند در این امر نقش اساسی را ایفا کن که این مهم نیاز به اعتبارات دارد.

وی افزود: وجود یک کمپ اقامتی در کلاله پاسخگو این نیاز نیست لذا خواستار مساعدت در افزایش این کمپ ها هستیم.

گفتنی است در شهرستان یک مرکز اقامتی میان مدت خصوصی و 4 مرکز سرپایی ( 3مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی) فعالیت دارد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار