در شورای اداری شهرستان کلاله مطرح شد:

شاخص های محرومیت شهرستان کلاله تغییرکرد/ جذب بالاترین مقدار اعتبار برای کلاله

1403-07-01 01:07:12
0
39

فرماندار کلاله گفت: با بازنگری در شاخص های محرومیت شهرستان کلاله، به این نتیجه رسیدیم که این شاخص ها نادرست تعریف شده است و شاخص ها در استان تغییر کرد.

به گزارش کلاله خبر، نصرت برزگر در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله با بیان اینکه در دو سال گذشته کمترین مقدار تخصیص اعتبارات عمرانی را داشتیم، گفت: با بررسی دوباره شاخص های محرومیت به این نتیجه رسیدیم که این شاخص ها به درستی تعریف نشده اند و با ارسال دوباره شاخص ها، این شاخص ها در استان و سطوح بالاتر تغییر کرد که نتیجه آن تخصیص نزدیک به 18 میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان بود.

وی ادامه داد: باتوجه به مشکلات موجود در حوزه کشاورزی و آب، تلاش می شود بیشتر اعتبارات در این زمینه صرف شود.

فرماندار کلاله افزود: یکی دیگر از مشکلات مالی ما، نبود دهیاری در برخی از روستاها بود که با در نظر گرفتن برخی تمهیدات و پیگیری های لازم، این مشکلات نیز برطرف شد و افزایش سقف جذب اعتبارت دهیاری ها نیز یکی ازدیگر اقدامات در این راستا بود.

برزگر در ادامه سخنان خود اشاره ای به اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان داشت و گفت: این اجلاسیه بزرگترین پروژه فرهنگی استان است و مسئولین با توجه به وجود دغدغه های عمرانی در شهرستان، اقدامات قابل تحسینی در این حوزه انجام داده اند.

در ادامه این جلسه محمد ابراهیمی بخشدار بخش مرکزی نیز گفت: در سال 94 و با وجود مشکلات مالی، 2 میلیارد و 80 میلیون تومان اعتبار در بخش عمرانی این شهرستان هزینه شد که 1 میلیاردو 66 میلیون تومان آن طرح های مشارکتی بود.

وی افزود: در سال 95 و تاکنون، 850 میلیون تومان که 425 میلیون تومان آن مشارکتی بود، در زمینه های مختلف عمرانی صرف شد.

بخشدار بخش مرکزی گفت: جذب یک ماشین مکانیزه حمل زباله، ماشین آتش نشانی و 3 دستگاه خوردو از جمله اقدامات انجام گرفته از سوی بخشداری کلاله است.

ابراهیمی تاکید کرد: همانطور که واقف هستید، بیشتر دغدغه های بخشداری بر روی مشکلات عمرانی معطوف شده است و نباید انتظار داشت که از اعتبارات دهیاری‌ها برای اجرای مراسمات هزینه کنیم.

یحیی اسلام نژاد جانشین سپاه شهرستان کلاله نیز با اشاره به اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان گفت: در این راستا اقداماتی همچون برگزاری یادواره های شهدا، اردوهای جهادی و غیره انجام شده است و تمام زمینه ها برای برگزاری این اجلاسیه مهیا می باشد.

وی با تایید دغدغه های بخشدار کلاله، در واکنش به اظهارت وی، گفت: در هر اداره ای بخشی از اعتبارت مختص حوزه فرهنگی است و انتظار می رود در همین حد در کارهای فرهنگی هزینه شود.

مردی سرپرست بخشداری بخش پیشکمر شهرستان کلاله نیز گفت: در بخش پیشکمر 37 نقطه جمعیتی وجود دارد و 32 روستای آن دارای دهیاری است.

وی ادامه داد: طرح هادی 10 روستای این بخش با اعتبار 910 میلیون تومان در حال اجرا و یا به پایان رسیده است و همچنین گازرسانی به 10 روستا نیز به اتمام رسید.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار