دادستان مرکز استان گلستان؛

ارادت سیستانی‎های مقیم گرگان به امام حسین(ع)، کم نظیر است/ اجرای امر به معروف فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست

1403-07-27 06:07:25
0
121

دادستان مرکز استان اجرای امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه مردم دانست و افزود: جامعه ای سالم است که تمام مردم آن به این فرضه مهم دامن زده و به آن عمل کنند، نباید بگوییم نیروی انتظامی فقط باید آن را اجراء کند.

به گزارش کلاله به نقل از طوبی گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان گلستان شامگاه گذشته در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) حسینیه سیستانی ها، بعد از ابراز تسلیت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع)، این شور و شعور بزرگ در این مراسم را کم نظیر دانست و افزود: بنده از قدیم الایام با برنامه های سیستانی های مقیم گرگان در ارتباط بوده ام این عرض ارادت شما در استان کم نظیر است.

حجةالاسلام حقی تصریح کرد: میان امام حسین(ع) و عزاداران آن حضرت یک سنخیت بزرگی وجود دارد، اگر این سنخیت در میان نبود هیچگاه علاقه مندی بین امام (ع) و عزداران آن حضرت وجود نداشت.

حق ادامه داد: اگر عده از مردم نسبت به عده ای دیگر علاقه وجود داشته باشد ولی سنخیت وجود نداشته باشد ممکن است مدتی یکدیگر را تحمل کنند ولی در نهایت رابطه آنها بهم می خورد، علت آن عدم سنخیت بین آنهاست.

دادستان استان هم سنخ بودن را ویژگی مهم در زندگی دانست و ادامه داد: اگر فردی در زندگی گفتار و کردارش متفاوت باشد هدفش ایجاد اختلاف است، اگر کسی محبت اهل بیت را به زبان بیاورد ولی در عمل به هیچ یک از دستورات اهل بیت عمل نکند او را نمی توان محب اهل بیت دانست.

دادستان استان تظاهر در اعمال را در برخی موارد لازم دانست و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات تظاهر در اعمال باعث نشر و تاکید آن به دیگران است، امام حسین(ع) در روز عاشورا می توانستند نماز را در خیمه ها به جا بیاورند ولی با برپایی نماز جماعت در بیرون از چادر خواستند به نوعی تظاهر کنند، و به دیگران اهیمت و جایگاه نماز را خواستند بیان کنند.

دنیا در حال دین گریزی است

حجةالاسلام حقی با بیان این مطلب تاکید کرد: رفتار دنیا به صورتی شده که مردم دین گریز شده اند، اگر دنیا با دین اسلام و تشیع مشکل دارد دلیل آن این است  که دین اسلام تاثیر گذار است، امام خمینی(ره) با دین اسلام کل دنیا را تغییر داده است.

وی افزود: دین روشن کننده و مشخص کننده است، امروزه همه از نام انقلاب واهمه دارند،مخصوصاً میخواهند تشیع را از بین ببرند، این خود نشان گر این است که دین اسلام از جایگاه بسیار بالایی در ایجاد بیداری مردم دارد.

دادستان استان رکن اصلی این کار را امر به معروف دانسته و خاطر نشان کرد: جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود، جامعه ای است بدون آسیب و پویا است، آیات و روایات زیادی بر این امر دلالت دارند، ما باید به عنوان محب اهل بیت (ع) خودمان را محک بزنیم ببینیم چقدر به دستورات اهل بیت عمل میکنیم.

در اجرای امر به معروف کوتاهی نکنید

حجةالاسلام حقی متذکر شد: در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر به هیچ عنوان کوتاهی نکنید، گاهی اوقات با یک غفلت کوتاهی گناه بزرگی به وجود می آید، اجرای این فریضه مهم فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست، بلکه تک تک مردم باید به عنوان فریضه به آن عمل کنند.

کارشناس مسائل مذهبی قیام و بنای امام حسین(ع) را اجرای امر به معروف دانسته و تاکید کرد: قیام و بنای اباعبدالله (ع) اجرای این فرضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بوده است، علت قیام آن حضرت همین بوده است، وظیفه ما اجرای امربه معروف لسانی است.

وی تاکید کرد: برخی از رفتار ها و عزاداری ها مناسب  شرع نیست، عزاداری  به سبک قمه زنی در هیچ جای جهان اسلام جای ندارد، می خواهند با این رفتار ها راه و روش صحیح عزاداری را به انحراف بکشند، ما باید معروفات را نشر بدهیم و جلوی منکرات را بگیریم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار