همه چیز درباره تنبیه بدنی 5 دانش آموز گلستانی/ آیا برای اعتقادات هم باید کتک خورد !!

1403-07-01 01:07:18
0
54

معلمی در شهرستان کلاله 5 دانش آموز را بخاطر عزاداری  و سینه زنی مورد ضرب و شتم و استهزا، قرار می دهد، حادثه ای که  باعث تاسف جامعه  فرهنگی آموزش و پرورش  و اقشار مختلف مردم شده است.

به گزارش کلاله خبر به نقل از کلاس بیست، امروز سر تیتر اخبار آموزش و پرورش در استان گلستان خبر ضرب و شتم 5 دانش آموز بود که بر روی خروجی بسیاری از  رسانه ها  قرار گفت. .زنگ سوم  بود، «تفکر و سواد رسانه ای» داشتیم، معلم ما هنوز نیامده بود، من و دوستانم هم تصمیم گرفتیم برای نوحه خوانی ، شب در مسجد محل تمرین کنیم و شروع کردیم به نوحه خوانی و سینه زنی.

این صحبت یکی از دانش آموزان مدرسه طالقانی شهرستان کلاله است که ادامه می دهد: ناگهان معلم کلاس دیگری به سر کلاس ما آمد و بر روی صندلی نشست و گفت: چه کسی نوحه خوانی می کرد و ما هم گفتیم : آقا اجازه ما.

do 2

این دانش آموز شهرستان کلاله که نامش در این پایگاه خبری محفوظ است، ادامه می دهد: به سمت معلم رفتیم و آنجا ایستادیم اما ناگهان و در کمال ناباوری دیدم که معلم  ما را زیر مشت و لگد خود گرفت و الفاظ ناشایست و رکیک به ما می گفت و از اینکه ما به عزاداری مشغول بودیم مذمت می کرد.

دانش آموز دیگری نیز که توسط این معلم مورد ضرب شتم قرار گرفته ؛ می گوید: تنها کاری که ما می کردیم نوحه خوانی و سینه زنی بود و اصلا نمی دانستیم که باید برای آن کتک بخوریم.معلم نیامده بود، دهه اول محرم بود و ما هم می خواستیم خود را برای عزاداری سید الشهدا آماده کنیم.

وی درباره اینکه آیا مدیر مدرسه و یا مسئولی برای جویا شدن جزئیات حادثه به سراغشان آمده بود، می گوید: نه کسی  نگفت که قضیه چه بود و چرا این معلم ما را کتک زد.

این دانش آموز پایه هشتم می گوید: دو نفر از دوستان ما در حین کتک خوردن از کلاس فرار کردند که یکی از آنها در راه از پله افتاد و سرش به جایی خورد اما خوشبختانه حادثه جبران ناپذیری رخ نداد.

آیا برای اعتقادات هم باید کتک خورد !!

پدر یکی از دانش آموزان از شکایت به مراجع قضایی و حراست آموزش و پرورش خبر می دهد، او در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست، می گوید: بلافاصله پیگیری های لازم را برای احقاق حق خود و بازخواست معلم انجام دادیم، در این میان یکی از مسئولان آموزش و پرورش از ما خواست که قضیه را پیگیری نکنیم و خودشان به آن رسیدگی خواهند کرد.

وی می افزاید: اینکه دانش آموز تنها برای اعتقاداتش مورد تنبیه قرار گیرد، در مدارس اسلامی  ما جای سوال دارد، آیا این مقدمه ای برای بی حرمتی های بعدی نخواهد بود ؟

این پدر می گوید: با معلم خاطی نیز گفتگو کردیم و او در ابتدا همه چیز را تکذیب کرد و جور دیگری جلوه داد و گفت: دانش آموزان  مسخره بازی و سر و صدا ایجاد کردند اما بعد از گفته های دانش آموزان همه چیز را قبول کرده و به رفتار خود اعتراف می کند.

به گفته وی ، ظاهرا این اولین باری نبود که معلم مذکور دانش آموزان را  مورد ضرب شتم قرار داده است و به گفته دانش آموزان، سال گذشته نیز دو دانش آموز دیگر را تنبیه بدنی کرده بود.

وی می افزاید: شدت ضربه ای که بر چشمان یکی از دانش آموزان وارد آمده، باعث تورم چشمش شده است ، پاسخگوی این شکنجه جسمی و روحی چه کسی است ؟ گزینش و نظارت بر عملکرد معلمان چگونه انجام می شود ؟

این پایگاه خبری برای پیگیری ماجرا با مسئولان آموزش و پرورش استان گلستان تماس گرفته است  که مسئولان استانی آموزش و پرورش  از  موضوع ابراز بی اطلاعی کرده اند.

عکس صفحه اصلی خبر تزئینی است

کلاله خبر، انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار