روحانی اهل سنت در جمع عاشورائیان اهل سنت:

درس عاشورا ظلم ستیزی و آزادگی بود

1403-07-01 01:07:22
0
46

روحانی اهل سنت شهرستان کلاله گفت: درس های واقعه عاشورا دارای ابعاد مختلفی است که مهمترین انها بعد سیاسی و اخلاقی واقعه عاشورا می باشد.

الحاج عبدالباسط آخوند قره باش جمع عاشورائیان اهل سنت دهستان تمران در بارگاه مقدس نور مشهد بابا با بیان اینکه باید از واقعه ی کربلا و به شهادت رسیدن مظلومانه ی سید اهل جنت و 72 تن از یاران با وفای وی به درسهایی مهمی را آموخت، اظهار داشت: درسهای تاسوعا و عاشورای حسینی را دو بعد سیاسی و اخلاقی دارد.

اهم سخنان وی که مشتمل بر دو بخش ( قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا + ضرورت و اهمیت توسل و زیارت ) است به شرح ذیل می باشد:

وی بعد سیاسی درسهای عاشورا را تکلیف پذیری، صبر و استقامت و پایداری، فریاد علیه ظلم و ظالمان و فریاد رسی مظلومان، عدم ترک امربه معروف و نهی از منکر در هر شرایطی، باطل ستیزی و تدبیر و برنامه ریزی برشمردو گفت: باید در مقابل باطل ایستاد و از اسلام دفاع کرد.

روحانی اهل سنت شهرستان کلاله در ادامه به پیام های اخلاقی واقعه عاشورا پرداخت و ایثار، اخلاص، عشق ایمان به خدا، ستم ناپذیری،آزادگی و آزاد اندیشی از جمله پیام های اخلاقی واقعه عاشورا دانست و تاکید کرد: همانطور که اهل سنت برای عاشورا مراسم های خاصی دارد، برادران اهل تشیع نیز مراسم ها و عزاداری های بخصوصی دارند و بر همه ی ما واجب است که با آزاد اندیشی و درک صحیح به عزاداری ها و دادن نذری های برادران اهل تشیع احترام قائل شویم.

حاج عبد الباسط آخوند قره باش در پایان با بیان منابع موثق و احادیث، به فضیلت های زیارت و کرامات اولیاء پرداخت و گفت: در زمان پیامبر چون در ابتدا بت پرستی و سنگ پرستی رواج داشت، ایشان زیارت رفتن را منع کردند ولی پس از ورود و تسلط اسلام، پیامبر اسلام بر زیارت رفتن تاکید می کردند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار