روحانی در جمع خبرنگاران گلستانی :

تاثیر فکری هاشمی از جبهه ملی و مصدقی ها بود / او می گفت وجوهات شرعی را به منافقین بدهند / هاشمی به دنبال شراکت در رهبری کشور است

1403-08-05 03:08:27
0
60

رئیس مرکز دانشنامه انقلاب اسلامی گفت:او از همان ابتدا دنبال این بود که در رهبری کشور سهیم و شریک مقام معظم رهبری شود و با ایشان سیاستهای خود را پیاده کند ، اما ایشان ( رهبر معظم انقلاب) مرد خداست .

به گزارش کلاله خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گلستانی گفت : امام خمینی (ره) قبل از آنکه نهضت را آغاز کند فردی تودار و خویشتن دار بود و در خصوص مسائل سیاسی سخنی بر زبان نمی آورد و به حدی ناشناخته بود که کسی فکر نمی کرد این فرد اندیشه سیاسی داشته باشد و افرادی هم که در حوزه های علمیه با ایشان ارتباط داشتند او را فردی عارف و چهره ای علمی می دانستند .

روحاتی افزود : مرحوم ربانی شیرازی می گفت وقتی بعد از فوت آیت الله بروجردی درجمع اساتید حوزه  علمیه قم در خصوص مرجعیت مردم ، خمینی را پیشنهاد دادم  همه خندیدند و گفتند مرجعیت باید در اجتماع باشد در حالیکه ایشان(خمینی) منزوی است .

تاثیر فکری هاشمی از جبهه ملی و مصدقی ها بود

وی با اشاره به اینکه هاشمی هم امام را سیاسی نمی دانست تصریح کرد: تاثیر فکری هاشمی از جبهه ملی و مصدقی ها بود ، او در سال 27 در اوج مبارزات ملی شدن صنعت نفت وارد حوزه علمیه شد و ریشه فکری وی به مصدقی ها بر می گردد و تا آخر هم مصدق را قبول داشت،  امام که حرکتش را آغاز کرد دیری نپایید هاشمی زندان رفت و بعد از زندان هم تبعید شد و در تبعید هیچ مکاتبه و ارتباطی با امام نداشت و فقط در سال 54 یک بار به امام نامه نوشت و آن یک نامه هم برای تاییدیه گرفتن در خصوص حمایت از منافقین بود .

روحانی اذعان کرد : هاشمی فکر می کرد از امام بهتر و بیشتر می فهمد ، یکبار در سال 54 در خیابانهای لبنان او را دیدم ، من که عینک زده بودم دیدم فردی کت و شلواری از خیابانی عبور کرده ، او راشناختم ، هاشمی بود ، خودم را به او رساندم و بعد از اینکه همدیگر را شناختیم گفتم اینجا چه می کنی ؟ هاشمی گفت: نجف دیدار امام بودم و ادامه داد که پارسال یعنی سال 53 خواستم نجف بروم که عراق به من ویزا نداد و امسال رفتم . پارسال می خواستم برای منافقین تاییدیه بگیرم و امسال رفتم که به امام بگویم که حرف شما (در خصوص وضعیت منافقین) درست بود . این نشان می دهد هاشمی هنوز فکر می کرد در سال 53 بیشتر از امام می فهمد .

هاشمی وجوهات شرعی را برای منافقین می خواست

یار امام و انقلاب می گوید : هاشمیان پسرعموی هاشمی رفسنجانی که امام جمعه رفسنجان بود و چند سال پیش مرحوم شد طی نامه ای به امام (ره) نوشت که رفسنجانی درخواست دارد که وجوهات شرعی منطقه را جمع کرده و به مجاهدین خلق بدهیم که من در سفری که به رفسنجان داشتم این نامه را دیدم و برخی سایتها نیز منتشر کرده اند .

456

آقازاده ها به نظام آسیب زده اند

سید حمید روحانی در خصوص سوالی مبنی بر وضعیت علی مطهری گفت : یکی از آسیبهایی که به نظام ما وارد شد از سوی آقازاده هاست ، اصل قضیه اینست که این افراد در یک دوران ویژه ای بسر بردند، تا چشم باز کردند مورد احترام مردم بوده اند ، نه درد گرسنگی و نه درد و رنج زندان کشیده و نه درد فقر و بیچارگی نکشیده اند ، حالا می خواهد آقازاده جوادی آملی یا مطهری و یا رفسنجانی باشد. اینها دنبال زندگی آرام  و رفاه طلبی اند و مثلا وقتی می شنوند که آمریکا میخواهد بمباران کند گریه شان می گیرد چون گروه خونشان با این کارها نمی خواند .

وی افزود: اینها نمی توانند انقلابی فکر کنند و عمل کنند و حاضر نیستند کوچکترین مشکلی پیش بیاید و یک عاملی که رفسنجانی را به این روز انداخته همین نورچشمی ها و فرزندانش هستند .

جریان انقلابی یکی شوند در انتخابات ریاست جمهوری پیروزند

روحانی در خصوص عدم حضور احمدی نژاد و تداوم حضور روحانی در مسند ریاست جمهوری و اینکه آیا کس دیگری مد نظر هست یا نه گفت : امروز مردم شرایط اقتصادی بدی دارند و قیمتها سرسام آور بالا می رود و مردم بعد از دروغگویی ها و دروغ بودن برجام و فیش های نجومی اعتماد خودشان را به دولت از دست داده اند .

وی اشاره کرد: اگر کسانی که در خط امام و رهبری هستند هوای نفس ، خودخواهی و جاه طلبی را کنار بگذارند و یکی بشوند قطعا در انتخابات پیروز می شوند .

هاشمی می خواست با مقام معظم رهبری در رهبری کشور شریک شود

 رئیس بنیاد تایرخ پژوهی و دانشنامه انقلاشب اسلامی در جواب این سوال که ایا هاشمی ولایت فقیه را قبول دارد یا نه ، گفت : هاشمی یا ولات فقیه را قبول ندارد و یا خود را بالاتر از آن و احتمالا ولی فقیه می داند ، نامه سرگشاده او به رهبری جرقه فتنه بود ، او از همان ابتدا دنبال این بود که در رهبری کشور سهیم و شریک مقام معظم رهبری شود و با ایشان سیاستهای خود را پیاده کند ، اما ایشان ( رهبر معظم انقلاب) مرد خداست و هیچوقت سیاستهای هاشمی را دنبال نکرد .

روحانی تاکید کرد: هاشمی در سال 88 به دنبال ایجاد فتنه ای عظیم بود تا بعد از اینکه مقام معظم رهبری برای خاموش کردن اوضاع به او مستاصل شود ، او برای خودش سهم تراشی کند و با رهبری شریک شود و بعد بگوید دیدید که کشور را من نجات دادم که البته هوشیاری رهبری و حضور مردم توطئه ها را خنثی کرد ./گلستان ماش

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار