قراردادهای نفتی چالش سیاسی روز ؛

قراردادهای نفتی جدید برای نماینده علی آباد دردسر ساز شد / قره خانی در دوراهی خدمت و خیانت !!!

1403-07-01 03:07:21
0
46

اگر قراردادهای نفتی جدید از جنس ترکمنچای باشد و منابع نفتی ما را مفت به خارجی ها بدهد قطعا انگ خیانت بر تارک مجلس دهم و مخصوصا کمیسیون انرژی که پیشانی این کمیسیون سخنگوی آن می باشد ، خواهد ماند.

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، اسدالله قره خانی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در مجلس دهم می باشد . نامبرده سابقه یک دوره نمایندگی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی را نیز داشته و از این رو به دلیل تجربه به عنوان اولین دبیر مجمع نمایندگان مجلس دهم استان گلستان انتخاب شد .

اسدالله قره خانی را به لحاظ گرایش سیاسی در زمره اصولگرایان می شمارند هر چند که چهره های شاخص علی آبادی او را چهره ای قومی دانسته و رای اخیر مردم به او در مجلس دهم را ناشی از ایجاد دو دستگی بین کتولی ها به زعامت " قره خانی" و شاهرودی ها به محوریت "رحمت الله نوروزی" نماینده پیشین دانستند .

اما قره خانی مردی با تدبیر و زرنگ در عرصه سیاست است و به نوعی می توان گفت که کارش را بلد است ، او همانند مجلس هشتم کمیسیون انرژی را انتخاب کرد و توانست با زیرکی سخنگوی این کمیسیون شود .

کمیسیونی که این روزها به دلیل قراردادهای نفتی جدید که برخی ها از آن تحت عنوان ترکمنچای جدید و آبرو ریزی برای ایران  یاد می کنند ، موجب چالش سیاسی در کشور شده است تا جایی که با اعتراضات گسترده نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی مواجه شده و حتی بسیج حقوقدانان کشور طی شکایتی به دیوان عدالت اداری خواهان لغو این قراردادها شده است .

پیشانی این کمیسیون هم در رسانه های مختلف کسی نیست جز اسدالله قره خانی نماینده علی آباد کتول و دبیر مجمع نمایندگان استان که بعضا باید از این قراردادهای نامطلوب دفاع کند . قره خانی در یکی از شبها در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 از قراردادهای نفتی به شدت دفاع کرد که با انتقادهای فراوان در داخل استان گلستان مواجه شد .

اینجاست که برخی معتقدند که قره خانی در یک برزخ "خدمت" و "خیانت" گیر کرده است ، اگر این قراردادها از جنس ترکمنچای باشد و منابع نفتی ما را مفت به خارجی ها بدهد قطعا انگ خیانت بر تارک مجلس دهم و هر یک از نمایندگان مجلس مخصوصا کمیسیون انرژی که پیشانی این کمیسیون سخنگوی آن می باشد ، خواهد ماند.

از سوی دیگر اگر واقعا این قراردادها منافع ملی را تضمین کند و صحبت های منتقدین اشتباه از آب در آید ،  باید قره خانی را عنصری خدوم به ملت دانست ، اما تا کنون همه نشانه ها از دل این قراردادها نشان دهنده وادادگی دولت و وزارت نفت در واگذاری 50 درصد نفت ایران به مدت 30 سال به چند شرکت خارجی است .

به هر حال قره خانی و نمایندگان فعلی مجلس برای حفظ آرای مردمی و پایگاه های اجتماعی خود بایستی افکار عمومی را هم در نظر بگیرند و مطیع صد در صد دولت و وکیل الدوله در قراردادهای نفتی نباشند و توجه به دغدغه های گروههای مختلف سیاسی و اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است ، محرم دانستن مردم در قراردادهای مهم کشوری می تواند پایگاه اجتماعی هر نماینده را افزایش دهد .

ذهن ملت قطعا همانطور که ترکمنچای و خائنین امضا کننده آن قرارداد را فراموش نکرده ، این قراردادهای نفتی ننگین را نیز فراموش نخواهد کرد و مخصوصا در ایام انتخابات می تواند نقش تعیین کننده ای در سبد آرای نامزدها داشته باشد .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار