نماینده دور نهم شرق گلستان در مجلس:

دولت نگرانی‌های رهبری و ملت را در خصوص قرادهای نفتی رفع کند/ نباید به هر قیمتی سرمایه‌گذار جذب شود

1403-07-01 03:07:38
0
37

نماینده دور نهم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید قبل از هر اقدامی نگرانی های مقام معظم رهبری و ملت ایران را در خصوص قراردادهای نفتی IPC مرتفع کند و نباید به هر قیمتی سرمایه‌گذار جذب شود.

عبدالکریم رجبی در گفتگویی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار و استقرار تکنولوژی در میادین نفتی ایران، گفت: پس از اجراي برجام و در دوره پسابرجام و گشايش در حوزه سرمايه گذاري و ايجاد فرصت سرمايه گذاري ايجاب می کند كه دولت در حوزه توسعه ميادين نفتي و استقرار تكنولوژي جديد در اين ميادين اقداماتی را انجام دهد( چون متاسفانه در دوره تحريم ظالمانه، سالها است كه در ميادين مشترك نفتي بويژه در خليج فارس منابع ملي كشور توسط بيگانگان به تاراج مي رود) اما باید به این توجه داشت که نباید جذب سرمايه گذاري به هر قيمتي انجام گیرد.

وی ادامه داد: جذب سرمايه گذاري نباید مغاير با قانون اساسي و قوانين بالادستي و سياستهاي ابلاغي مقام معظم رهبري باشد و به منافع ملي و حاكميت ملي خدشه اي وارد کند.

نماینده سابق شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه می طلبد این قرارداد‌ها در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي باشد، گفت: باید این اطمینان حاصل شود که اگر روزي طرف خارجي بدعهدي كرد، به منابع و منافع ملي و اقتصاد كشور آسيبي نرسد.

رجبی با تاکید بر بومی سازی تکنولوژی، تصریح کرد: لازم است که هرنوع قرارداد سرمايه گذاري منوط به ورود تكنولوژي جديد به كشور باشد و باید قراردادها شفاف و قابل نظارت باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس نهم، گفت: دولت که دغدغه‌های سرمایه‌گذاری دارد، باید همه جوانب را بسنجد و نگراني‌ها و حساسيت نخبگان و كارشناسان را مرتفع کند و مسلما می طلبد که در طول اجرا این توافق، نظارت‌های لازم صورت گیرد و هر زمان لازم باشد؛ طبق قانون، مجلس وظيفه نظارتي خود را اعمال کند چرا که قراردادIPC با منافع و حاكميت ملي ارتباط تنگاتنگ دارد و بايد مورد توجه قرار گيرد تا آسيبي به حاكميت ملي و منافع نظام كه حاصل خون شهدا و جانبازي جانبازان و مقاومت مردم و درايت رهبري است، وارد نشود و در غیر اینصورت این قرارداد نیز سرنوشتی همچون برخی قراردادهای ننگین خواهد داشت.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار