طنز/ طعنه ipc به ترکمنچای؛

استثمارمدرن نفتی تحت قراردادهای انگلیسی! / صنعت ملی نفت ایران به همت نفوذی‎ها میلی می‎شود!

1403-07-01 03:07:37
0
38

قراردادهای جدید موسوم به ipc، فراردادهای «ترکمنچای»، «رویترز»، «دارسی»، «کرسنت» و « توتال» را راهم روسفید می کند.

به گزارش کلاله خبر به نقل از کلاس بیست، بیایید با هم رو راست باشیم، ترکمنچای کتاب تاریخ که یادتان هست، چقدر لعنت می فرستیم بر آبا و اجداد امضاءکنندگانشان، چقدردر گور تنشان لرزیده می شود، حالا شده است حکایت مسئولان عالی رتبه ما که خودشان را زده اند به نداستن تاریخ، البته اگر

به سرانه مطالعه کشور هم نگاه بیندازیم به پاسخ درست پی می بریم که مشکل از حاقظه نیست؛ اصلا به ماچه که رئیس جهورحافظه تاریخی خود را ازدست داده و رئیس مجلس کتاب تاریخش زیر باران مانده باشد، برویم سراغ تصمیم بزرگترمان.

قرارداد با کدام خودنویس انگلیسی امضاء شود؟،کاغذِ دفتر قرارداد را ازکدام کشور وارد کرده باشیم؟ اصلا نفت را می خواهیم چه کار سیاهِ چرک، بدهید بهشان تا ببرند.

اما نمی شود، باید قایم موشک راه بیندازیم، امروز نماینده ها رو به چه چیزی سرگرم کنیم، کارت های 500 هزار تومانی، بلیط استخر، اصلا تعطیلات کی هست؟

qarardad nafti

آخ جان مجلس که تعطیل شد کمیسیون تطبیق، مصوبه‌ هیئت وزیران را تایید می کند، کی به کی هست می رویم جلو.یک به یک پول ها را بشماریم، نجومی بگیرها کیلو چند؟ کسی به اینها کاری ندارد؟15 اشکال که سهل است 500 اشکال هم بیاید ما که بستیم و رفتیم .

بله همه چیز مانند خورشید تابان است، فقط باید چشم های مردم باز شود، قرار دادها پشت سرهم با بسته می شود،ایرباس های فرانسوی نیامده ، FATF را بستند ، IPCهم بدون اینکه حتی نمایندگان با خبر شوند برای امضاء رفته است، 288 نماینده مانده اند همینطور هاج واج که چه شد؟ کی بود؟ کی خورد؟، اما طلای سیاه است که به تاراج می برند خامِ خام.

استغفر ا.. نباید قراردادها را نجس کرد!  باید محرمانه بماند، ای مجلس نامحرم! لابد به نفع کشوراست و بهارستان نشینان هم متوجه نمی شوند، فقط وزیر می داند و چند نفررئیس ستاره دار، مردم هم بی سوادند دیگر!! اصلا استثمار مدرن همین است دیگر.

IPC 22

نفوذی ها می آیند؛ قراردادهای جدید؛ «ترکمنچای»، «رویترز»، «دارسی»، «کرسنت» راهم روسفید می کند، «توتالِ» قهرمان هم که در راه است .

می روند التماس می کنند که سرمایه گزار بیاید برای نفت که همیشه بازی دوسر سود است،  قراردادهای جذاب ببندند؛  شرکت می شود خارجی، کار کنان خارجی حتی آبدارچی خارجی هم می اورند تازه برای هر بشکه انعام ( الان شده دستمزد) میلیاردی هم می گیرند؛ حتی پول نگهداری پاپی هایشان راهم ما باید بدهیم و چه خوش ذوق صنعت ملی نفت کشور به همت نفوذی ها میلی می شود.

البته که درکشور بیکار نداریم؛ ما نمی گوییم سایت مرکز آمارگیری نفوس و مسکن می گوید، راستی مملکت بیسواد تکنولوژی می خواهند چه کار؛ سانتریفیوژها که تقدیم شد، آب سنگینمان که به فنا رفت و قلبی که برای راکتور ها نمانده، همه چیز آماده است، بنویسد "مملکت بیسواد تکنولوژی نمی خواهد"؛ کاپیتولاسیون هم که بعدش می آید و بعدش هم خودتان حدس بزنید.

مسئولان باز هم خوابیدن، آخر شبانه روز در فکر حل مشکلات مردمند، آفتاب و مهتاب را همراه می کنند که مردم تابان ببینند که کشور بی دغدغه اداره می شود و خدارو شکر کنند که بیکاری کم شده، مردم در معیشت مشکلی ندارند، آسیب های اجتماعی از بین رفته راستی یادمان رفت؛ همه مشکلات تقصیر دولت قبل است.

یادداشت: آلما بهشتی

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار