فرار رو به جلو یا توجیه اشتباه ؛

نقدی بر سخنان یک مدیر کل گلستانی در خصوص مخالف نظام خواندن تحصن کنندگان کنسرت در گرگان

1403-08-05 04:08:33
0
63

چطور می توان برادر سردار شهید ، محافظ آیت الله خلخالی و مبارز صف مقدم با منافقین و چریکهای فدایی در گنبد را در صف مخالفان نظام قرار داد؟ آیا این توهین به جانبازان ، علما و مردمی است که با ولنگاری فرهنگی مخالفند نیست؟

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در واکنش به تحصن یک جانباز به خاطر برگزاری کنسرت در هفته دفاع مقدس در شهر گرگان در گفتگو با پایگاه خبری گل رامیان اظهار کرد که این رفتار تحصن کنندگان برابر با کارکرد مخالفین نظام است .

وی در ادامه سخنان تندتری نیز نسبت به متحصنین عنوان کرد و گفت: تحصن کنندگان در حوزه موسیقی از جایگاهی برخوردارنیستند که تعیین تکلیف کنند و خود قانونگذار باید بگوید کنسرتی برگزار شود یا نه.

در ماهیت این اظهارات باید به فضیلت حق داد که اینگونه از برگزاری کنسرت دفاع کند چون کنسرت یکی از خطوط قرمز دولت تدبیر و امید برای سرگرم کردن جوانهاست و طوری بر روی آن اصرار و پافشاری می شود که انگار فریضه ای الهی است و قرار است شکم مردم را سیر کند .

دولت تدبیر و امید آنقدر بر روی برگزاری کنسرت و عدم فیلترینگ تلگرام مصر است که برای معیشت و مشکلات اقتصادی مردم ، بیکاری ، گرانی ، تورم و دهها معضل دیگر اصرار و غمی ندارد .

از این روست که اگر کنسرتی در یک شهری اگر لغو شود انگار بلای الهی نازل شده و به دلیل بوجود آمدن این بحران آن مدیر یا مسئول متولی تنبیه می شود و از این روست که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در این دو روز گذشته سعی دارد دلیل لغو کنسرت را مسائل فنی و عدم فروش بلیط عنوان کند نه تحصن مردمی و جانبازان و خانواده های ایثارگران .

اما شکل سخنان مدیر کل ارشاد گلستان با توجه به اینکه وی روحانی و خطیبی توانمند و مدیری است که سالها در نظام اسلامی کار کرده ، در شان و جایگاه وی نبوده که اینگونه یک جانباز معترض به یک اقدام ضد فرهنگی یا ولنگاری فرهنگی را مخالف نظام بداند .

او باید دقت می کرد کسی را مخالف نظام می خواند که برادرش سردار شهید جبهه های نبرد است و در راه این انقلاب خون داده است ، او کسی را مخالف نظام خواند که محافظ آیت الله خلخالی حاکم شرع مقتدر اوایل انقلاب بوده است ، او کسی را مخالف نظام می خواند که در نبرد با منافقین در جنگل های شمال و نبرد با چریک های فدایی خلق در جنگ گنبد دلاوریهای زیادی داشته است و دهها مثال دیگر که شاید متحصن مورد نظر راضی به بیان آنها نباشد .

حال چطور می توان کارکرد این متحصن را که به دلیل بی توجهی به ارزشها و عدم احترام به خون شهدا در هفته دفاع مقدس ، مترادف با یک ضد انقلاب و مخالف نظام ارزیابی کرد ؟ بنظر شما این ارزیابی غلط و ناشی از یک تصمیم احساسی و گذرا نیست؟

مخالف نظام یعنی سلطنت طلبان ، چریکهای فدایی خلق ، منافقین، ضدانقلاب های فراری همچون مهاجرانی ، اکبر گنجی ، نوری زاده و دهها فرد دیگر که به دلیل عدم اعتقاد و ایمان قلبی به اسلام از نظام بریدند .

74

 آیا اینگونه افراد حاضرند برای ارزشهای انقلاب و اسلام و خون شهدا تحصن کنند ؟آیا واقعا  بین این افراد با متحصنین فرقی وجود ندارد ؟ بنظر می رسد این مقایسه اصلا صحیح نبوده و به نوعی توهین به این جانباز و متحصنین این دو روز و بخش هایی از مردم ، مراجع تقلید و علمایی است که اصلا با کنسرت به عنوان یک ولنگاری فرهنگی موافق نیستند و قلبا ، شفاها و یا حضورا با این تحصن همراهی کردند.

آنچه که مشخص است مدیر کل مذکور یا بی محابا و نسنجیده سخن رانده و یا فی البداهه در گفتگو با یک رسانه این حرفها را بر زبان رانده وگرنه بدون تحقیق و بررسی اینگونه سخن گفتن برای یک مدیر نظام اسلامی عیب محسوب می شود .

اما شیخ فضیلت در سخنانش بارها به مقوله قانون و لزوم تمکین به آن اشاره کرد . وی مدیری است که به اردوگاه اصلاح طلبان تعلق دارد و بارها عنوان کرده یک اصلاح طلب است و مجبور است به نفع این جریان موضع بگیرد.

جا دارد یادی بکنیم از فتنه عظمای سال 88 و باید عنوان بکنیم چرا این مدیر کل آن زمان در مقابل ظلمی که به نظام در فتنه سال 88 صورت گرفت ، سکوت کرد و از بی قانونی و شورش علیه نظام سخنی نگفت و آن را محکوم نکرد ، شاید بگوید آن موقع سمتی نداشت الان که مدیر است از جفای میرحسین موسوی و کروبی در حق نظام و کار غیر قانونی آنها سخن بگوید .

اصلاح طلبان نشان داده اند تا زمانی که در قدرتند و پست و مقام دارند هیچ کس نباید از آنها انتقاد کند ، رسانه ها و صدا و سیما و شورای نگهبان و سپاه و ... باید تحت امر آنها باشند و هر گونه اعتراضی را هم در نطفه خفه می کنند اما زمانی که در قدرت نیستند برای خودشان اعتراض که هیچ حتی شورش و براندازی را هم حق قانونی خود می دانند .

002

003

تحصن عدالتخواه گلستانی (5)

khademloo02

882h0jrwsbvnptihlf

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار