زنگ هشداری به متولیان امر آموزش:

از اجرای موسیقی‎های غیرمجاز تا دعوت از دانش‎آموزان برای انجام حرکات موزون در مدارس گلستان

1403-08-05 05:08:34
0
69

اجرای موسیقی های غیر مجاز و آموزش حرکات موزون به دانش آموزان در جشن های سال تحصیلی جدید در برخی از مدارس گلستان موجب نگرانی والدین شده است.

به گزارش کلاله خبر به نقل از دانشجو سلام، باشروع سال تحصیلی جدید، مدارس غیر انتفاعی یا همان غیر دولتی در ارتباط تنگاتنگ با مدارس دولتی برای جذب دانش آموز اقدام به برگزاری جشن هایی با عنوان جشن مهر می کنند که هیچ سنخیتی با نظام تعلیم و تربیت ندارد.

از اینرو با توجه به تهدیدات جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن باید توجه داشت که نفوذ فرهنگ بیگانه در مدارس موجب گسترش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان می شود که در این راستا جا دارد متولیان امر در حوزه تعلیم و تربیت با جدیت وارد عمل شوند و با برنامه ریزی های فرهنگی مانع رسوخ فرهنگ غرب در مدارس شوند.

متأسفانه دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم از همان اولین روز مدرسه با آشنا شدن موسیقی های غیر مجاز و رقص «خاله و عمو» تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار می گیرند و این تازه اول راه است چرا که در طول سال تحصیلی اینگونه جشن ها به مناسبت های مختلف تکرار می شوند.

در اینجا نباید از این نکته کلیدی غافل شد که دشمن در جنگ نرم با تمام توان و امکانات و با توجه به سلایق و علایق نسل جوان، جهت جذب این سرمایه های عظیم اجتماعی و سست کردن بنیان خانواده و پایه های معرفتی به میدان آمده است.

اما متأسفانه در جشنی که چند روز اخیر در یکی از مدارس غیرانتفاعی استان با حضور خانم و آقایی با عنوان « عمو و خاله» برگزار شد، موسیقی های شاد غربی نواخته می شد و «خاله» با حرکات موزون از دانش آموزان می خواست از جای خود بلند شوند و با او هماهنگ حرکات را انجام دهد و گاهی نیز همخوانی کنند.

پس از پایان این جشن که دو ساعتی به طول انجامید برخی والدین با نگرانی سراغ مدیر مدرسه رفتند و اعتراض کردند که مدیر در پاسخ گفت: این جشن در مدارس دولتی هم برگزار شده است و مشکلی ندارد .

در ادامه مادر الناز گفت: اگر قرار است بچه های ما رقص و موسیقی یاد بگیرند همان بهتر که به مدرسه دیگری مراجعه کنیم.

مادر نازنین فاطمه نیز گفت: درست است خانواده نقش بسزایی در تعلیم و آموزش فرزندان بر عهده دارد اما مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان باید تعلیم و تربیت را در اولویت های خود قرار دهد و فرزندان ما در محیطی آموزشی اسلامی درس بخوانند نه اینکه با فرهنگ غربی آشنا شوند و احساس کنند رقص و موسیقی های غیر مجاز خوب است و باید یاد بگیرند این اوج فاجعه است!!

حال با این تفاسیر از متولیان امر آموزش در استان صمیمانه در خواست می کنیم که بصورت جدی با چنین جشن هایی برخورد نمایند چرا که دانش آموزان باید با ظرفیت های بالقوه و مولفه هایی همچون ایثار، شهادت،آموزه های دینی و فرهنگ غنی اسلامی جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند و این ارزش ها و آرمان ها را حفظ کنند و این تنها راه واکسینه کردن نسل جوان در مواجهه با جنگ نرم فرهنگی خواهد بود

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار