بی تدبیری کار دست مردم داد:

پوست گوسفند به کمترین قیمت خود رسید/ هزاران پوست زیرخاک دفن شد+تصاویر

1403-07-01 05:07:38
0
46

با کاهش چشمگیر قیمت پوست گوسفند، هزاران پوست در زیر خاک دفن یا سوزانده شد.

به گزارش کلاله خبر، با فرا رسیدن عید قربان شاهد کاهش چشمگیر قیمت پوست گوسفند بودیم تا جایی که در روزاهای اول قیمت هر پوسط حداکثر به قیمت 2000 هزار تومان خریداری می شد.

اما این قیمت پایدار نبود و قیمت از 2000 به 500 تومان کاهش یافت و ساعتی بعد این قیمت حتی به 100 تومان نیز رسید.

درگفتگویی که با برخی از خریدارن پوست داشتیم آنها علت کاهش قیمت را عدم اشتیاق خریدارن(کارخانه داران) در خرید پوست اعلام کردند.

برخی قصابان نیز در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای شهرستان کلاله نیز در اظهارات خود به اینکه قیمت پوست طی ماه‌های اخیر شروع به کاهش کرد، اذعان کرده بودند و علت ان را هم ورود مواد اولیه و برخی مواد مشابه از چین برشمردند.

برخی نیز وضعیت گنبد را هم مانند شهر کلاله دانستند و قیمت خرید پوست در این شهر را هم در همین رنج یاد کردند.

اما جای اسفبار این موضوع این است که در شهرستان کلاله به علت قیمت کم پوست بسیاری از پوست ها یا در زیر خاک دفن شدند یا به آتش کشیده شدند و چنین سرمایه ای که در بسیاری از صنایع قابل استفاده است، با بی تدبیری از بین رفت و در این بین برخی از فقرا نیز که تعدادی از پوست ها برای تامین مخارج زندگی از مردم جمع آوری کرده بودند، مجبور به فروش پوست با قیمت یاد شده فروختند و برخی نیز پوست های جمع آوری شده برای مساجد را به استان های خراسان جهت فروش بردند.

اما نکته قابل تامل این است که تعداد زیادی از پوست های خریداری شده در یک مکان جمع آوری شده بود و گویا تمام افرادی که پوست ها را خریداری می کردند، در یک مجموعه قرار داشتند و همه خریدار همه پوست ها یک نفر بود.

poust 1

poust 2

و اما نکته قابل توجه دیگر بارگیری هزارن پوست با قیمت 200 تومان در یک تریلی بود که قرار بود این پوست ها به کارخانه‌ای انتقال یابد.

poust 9

poust 10

این در حالی است که می توان با جلوگیری از ورود بی رویه کالاها و مواد اولیه از چین و برنامه ریزی مناسب، از ظرفیت های داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشت تا اینکه همان چرم را در پوشش های مختلف و با قیمت های چندین برابری با عنوان جنس خارجی وارد کشور کنیم.

poust 3

poust 4

poust 5

poust 6

poust 7

poust 8

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار