نماینده مردم شرق گلستان در مجلس:

«مدیریت بحران» باید تبدیل به یک وزارتخانه بشود/ 100 خانه در شهر فراغی گلستان در معرض نابودی است

1403-07-01 05:07:33
0
44

نماینده مردم مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در مجلس با اشاره به دو سیل اخیر در گلستان گفت: مدیریت بحران باید تبدیل به وزارتخانه شود و تمهدیات لازم برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده اندیشیده شود.

به گزارش کلاله خبر، شهرام کوسه غراوی، نماینده مردم مینودشت، گالیکش و مراوه تپه، بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان پس از وقوع دو سیل اخیر گفت: مدیریت بحران همیشه در استان گلستان گرفتاری های زیادی را ایجاد کرده است.

وی افزود: ما وقتی بحرانی اتفاق می افتد آن را فراموش می کنیم در حالیکه مهم ترین وظیفه ما پیش بینی حادثه، بررسی نقاط بحرانی و ایجاد آمادگی اولیه و پیگری های ثانویه است.

کوسه غراوی با بیان اینکه اگر بعد از سیل کار کارشناسی انجام نشود مشکلات فرهنگی و اجتماعی به بار می آورد، گفت: شهر فراغی مراوه تپه در مسیر لایه آهکی قرار گرفته و نمی تواند توسعه پیدا کند باید تمهیدات لازم برای رفع این معضل اندیشیده شود و کار کارشناسی صورت بگیرد.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس عنوان کرد: در بسیاری از مواقع در مسیر سیل می توان با هزینه کمی مشکلات را حل کرد اما اگر پیگیری لازم انجام نشود و تخصیص اعتبارها درست نشود هزینه های بیشتری را متوجه استان می کند.

وی با مهم شمردن مدیریت بحران متذکر شد: مدیریت بحران باید تبدیل به وزارتخانه شود و تمهدیات لازم برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده اندیشیده بشود.

کوسه غراوی با بیان اینکه سیل اتفاق می افتد مهم بازگشت به حالت طبیعی است، خاطرنشان کرد: در فراغی به دلیل عدم کارشناسی ممکن است در آینده بحران ایجاد بشود، 100 منزل در شهر فراغی در معرض نابودی قرار دارند و مردم در استرس زندگی می کنند، روستاهای آن منطقه تکلیف مشخصی ندارند.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در مجلس در پایان تأکید کرد: باید هر چه زودتر مردم را از نگرانی دیبیاوریم ما نمایندگان در کنار مردم خواهیم ماند و هر کمکی که بشود انجام می دهیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار