آخوند فرهمند در میزگرد بررسی ابعاد فاجعه منا:

آل سعود وهابیان تندرو هستند/ اعمال سخیف آل سعود برای اهل سنت شناخته شده است/ انحصارطلبی آل سعود در مدیریت حج معضل بزرگ جهان اسلام است

1403-07-01 05:07:40
0
37

مدرس حوزه علمیه اهل سنت در استان گلستان، گفت: آل سعود مسلمان نیست بلکه یک وهابی تندروست که همه آن را خوب می شناسیم و اعمال سخیف آن برای ما تازگی ندارد.

به گزارش کلاله خبر، حاج آخوند فرهمند، مدرس حوزه علمیه و رابط فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان با شهرستان ها مراوه تپه و کلاله، ظهر امروز در میزگرد بررسی ابعاد فاجعه منا که در گرگان برگزار شده بود، گفت: وقتی مسلمانی اقرار به یگانگی خدا و رسالت پیامبر اکرم (ص) می کند و اذکار «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» را بر زبان جاری می کند ملزم است که تمامی مشروعات و غیرمشروعات دینی را در پیکره اعمال خویش جاری کند.

این روحانی اهل سنت تأکید کرد: اسلام تعریف دارد و برای جاری ساختن ارکان خویش معلمی به بلند مرتبگی حضرت رسول اکرم (ص) را نازل کرد و بدین ترتیب حجت را بر امت اسلامی برای عمل به اعمال آن تمام کرد به این ترتیب اسلام یک دین زبانی نیست و به عمل ثابت می شود.

حاج آخوند فرهمند با بیان اینکه حجاج بیت الله الحرام افرادی هستند که نفس خود را شناختند و با خلوص در کعبه جمع شدند، متذکر شد: افراد و حکومت هایی هستند که به ظاهر اقرار به «لا اله الا الله» می کنند اما اعمال آنان نشان می دهد که این اقرار چیزی جز لق لقه زبان نیست و آنان به هیچ وجه آنگونه که اظهار به مسلمانی می کنند، نیستند.

آل سعود به هر بهانه ای می خواهد ریشه اسلام را بخشکاند/ آل سعود سعی دارد کل جهان اسلام را زیر سوال ببرد

این مدرس حوزه علمیه اهل سنت تصریح کرد: آل سعود به دنبال این است به هر بهانه ای ریشه اسلام را بخشکاند، این ها با اعمال سخف خود می خواهند به جهان نشان دهند مسلمانی چیزی به جز لق لقه زبانی گفتن برخی اذکار نیست و چیزی در درون خود ندارد.

وی با بیان اینکه آل سعود مسلمان نیستند، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی در ریشه و اصول یکی هستند اما آل سعود برای ایجاد تفرقه در بین این مذاهب از فرعیات شروع به کار کرد و اعتقادات مذاهب اسلامی را نشانه گرفت، این اقدامات تفرقه افکنانه آل سعود تازگی ندارد، آنان پیش از این اجازه زیارت نمی دادند و در اقدامات سخیفی اقدام به تخریب قبرستان بقیع کردند، این حکومت نامسلمان سعی دارد با به بار آوردن این فجایع این طور نشان دهد که اسلام نه یک درخت واحد بلکه یک درخت بی ریشه و بدون سایه است و با بی عدالتی کل جهان اسلام را زیر سوال می برد.

رابط فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان با شهرستان های مراوه تپه و کلاله همچنین متذکر شد: آل سعود با جریان های تکفیری فرقی ندارد، طبق آیات قرآنی منا مکانی است که انسان ها از منیت بگذرند اما آل سعود کاری کرد که انسان از امنیت خود گذشته است.

آل سعود مسلمان نیست بلکه یک وهابی تندروست

حاج آخوند فرهمند تأکید کرد: بصیرت و آگاهی بزرگترین سلاح ما در این شرایط است، تمامی مذاهب اسلامی باید حواسشان باشد اگر کسی به اسم اسلام خلافی انجام داد آن را به پای دین اسلام ننویسند، آل سعود مسلمان نیست بلکه یک وهابی تندروست که همه آن را خوب می شناسیم و اعمال سخیف آن برای ما تازگی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ایمان ما در قلب ماست و آل سعود با اعمالی مثل فاجعه منا و یا تخریب بقیع ایمان را از قلب ما نمی تواند بگیرد ساید با این کار جلوی یک حرکت ما را بگیرد اما اعتقاد ما در قلب ماست و از بین رفتنی نیست و ما باید این مسئله را با آگاهی و بصیرت در خود تقویت کنیم.

 اعمال سخیف آل سعود برای اهل سنت شناخته شده است

این روحانی اهل سنت با بیان اینکه آل سعود را مسلمان نمی دانیم، گفت: برای اهل سنت اینگونه اعمال سعودی ها شناخته شده است، آل سعود یک حکومت زیر نظر صهیونیست و آمریکاست که اسلام آن اسلام آمریکایی است اما ما اسلام ناب محمدی (ص) را قبول داریم و این دو را از هم تمیز می دهیم.

انحصارطلبی آل سعود در مدیریت حج معضل بزرگ جهان اسلام است

حاج آخوند فرهمند تأکید کرد: حج برگرفته از تمامی اقوام مسلمان است و نباید یک کشور ان را مدیریت کند همچنان که کنفرانس وحدت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود اما مدیریت تمام امور آن دست ایران اسلامی نیست و همه در آن شریک هستند، این زورگویی عربستان و انحصارطلبی او در مدیریت حج یک معضل بزرگ است که باید با بصیرت یافتن تمامی مسلمانان پایان پیدا کند.

رابط فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان با شهرستان های مراوه تپه و کلاله با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری در قبال فاجعه منا، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی که داشتند خود را مسئول زائرین ایران ندانستند و از تمامی مسلمانان حمایت کردند این امری بسیار ستودنی است که ان شاالله خداوند جان و مقام و منزلت ایشان را حفظ کند و روزی را رقم بزند که تمامی مسلمانان به حج واقعی محمدی و ابراهیمی مشرف شوند./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار