مدیر جهاد کشاورزی کلاله خبر داد:

در100 هکتار از مزارع کلاله مبارزه بيولوژيكی با آفات شد+عکس

1403-07-01 05:07:40
0
43

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: مبارزه بيولوژيك راهي براي مبارزه با آفات مزارع است كه امسال هم در 100هکتار از مزارع از این روش برای مبارزه با آفات استفاده کردیم.

علي عليزاده در گفتگویی با بیان اینکه برای مبارزه با آفات مزارع از روش‌های بيولوژيك استفاده می شود، اظهار داشت:با هدف كاهش مصرف سموم شيميايي وجلو گيري از آلودگي هاي زيست محيطي چندین سال است که از روش های مبارزه بيولوژيك در مزارع كشاورزي استفاده می شود.

وی افزود: در راستای یاد شده، امسال هم در سطح 100 هكتار از اراضي سويا، مبارزه بيولوژيك با آفات با استفاده از زنبور تريكوگراما و زنبور براكون شروع شده است.

مدير جهاد كشاورزي كلاله در ارتباط با هزينه اين گونه مبارزه با آفات گفت: قطعاً با توجه به قيمت بالاي سموم، ضمن اينكه آلودگي هاي زيست محيطي کاهش می یابد هزينه مبارزه بيولوژيك بسيار پايين تر از سموم است كه با توجه به يارانه داشتن مبارزه بيولوژيك هزينه كشاورز در داشت، كاهش پيدا مي كند.

گفتنی است زنبور تريكوگراما وزنبور براكون در طبيعت تجديد نسل می کند و در سال هاي بعد با افزايش جمعيت، به عنوان دشمنان طبيعي آفات عمل می کنند.

عبدالفريدعبادتي كارشناس حفظ نباتات جهاد كشاورزي كلاله هم گفت: زنبورتريكو گراما با پارازيت كردن تخم پروانه غلاف خوار سويا، باعث كنترل آفت در سطح مزرعه مي شود.

وی افزود: مبارزه بيولوژيك با زنبور براكون باعث كنترل لاروهاي آفت مي شود كه در هر دو صورت ضمن كاهش آلودگي، افزايش توليد را نيز در مزرعه به همراه دارد.

biulojik 2

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار