فشار 7 ماهه بر شورای شهر کلاله برای یک امضا:

مرتضویان: افزایش ضریب ارزش منطقه‌ای به نفع مردم نیست/ دولت به دنبال متکی شدن به مالیات است

1403-07-01 05:07:37
0
38

رئیس سابق شورای شهر کلاله گفت: افزایش ضریب ارزش منطقه ای به نفع مردم نیست و ما قرادادی که مردم را تحت فشار قرار دهد، امضا نخواهیم کرد.

الله نظر مرتضویان در آخرین ساعات ریاست خود در شورای شهر کلاله در گفتگویی با اعلام اینکه 7 ماه برای امضای قراردادی که به نفع مردم نیست و به مردم فشار اقتصادی می آورد، تحت فشار هستیم.

وی ادامه داد: اداره مالیات پافشاری می کند که مناطق مختلف شهر با نرخ روز، نرخ گذاری شود ولی ما بر اینکه براساس منطقه ای نرخ گذاری کنیم، تاکید می کنیم.

رئیس سابق شورای شهر کلاله تاکید کرد: شورا بر اینکه قیمت منطقه ای حداکثر 10 تا 15 درصد افزایش یابد، پافشاری می کند و این در حالی است که با امضای این قرارداد قیمت منطقه‌ای افزایش 10 برابری خواهد داشت.

مرتضویان ادامه داد: یکی از خواسته این است که از میدان امام خمینی(ره) تا انتهای خیابان اسحاق فولادی با یک قیمت محاسبه شود که ما این موضوع را هم قبول نکردیم چون هر قسمت از شهر یک قیمت دارد و باید با توجه به منطقه قیمت ها شکسته شود.

وی برای روشن تر شدن موضوع اضافه کرد: یک ضریب B منطقه ای در شهرداری، اداره مالیات، اداره مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی وجود دارد که براساس آن از مردم عوارض و مالیات گرفته می شود و اگر قیمت ها به روز شود، به عنوان مثال اگر قیمت منطقه ای خیابانی متری 15 هزار تومان باشد، با اعمال این خواسته ها قیمت افزایش چندین برابری خواهد داشت و دریافت دو درصدی از 15 هزار تومان در هر متر با دریافت دودرصدی از قیمت چندین برابری همان 15 هزار تومان توفیر زیادی دارد و با تغییر ضریب، به تبع آن این ضریب در ادارات یاد شده نیز تغییر خواهد کرد و مردم متحمل پرداخت هزینه زیادی می شوند.

مرتضویان یاداور شد: پول دریافت دشده از مردم به حساب دولت و خزانه داری می رود و مقداری از آن به اداره مالیات و شهرداری برگشت می خورد و دولت به دنبال این است که به مالیات متکی شود و تنها متکی به نفت نباشد و خروج از اتکای به نفت باید با معیار درستی انجام گیرد نه با اعمال چنین مواردی که باعث این می شود که قشر ضعیف این منطقه تحت فشار اقتصادی بیشتری قرار گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: فارغ از عواقب امضا نکردن این قرارداد، تا جایی که می توانیم از حقوق مردم شهرمان دفاع می کنیم و به این خواسته ها تن نخواهیم داد چرا که با اعتماد این مردم به این سمت منصوب شده ایم و پس از پایان خدمت در شورای شهر، در قبال عملکرد خود باید به مردم پاسخگو باشیم.

در پایان این سوال را مطرح می کنیم که ایا اعضای شورای شهرهای دیگر استان نیز حاضر هستند که ولی نعمتان(مردم) را در چنین شرایط اقتصادی، با امضا بر پای چنین خواسته هایی تحت فشار اقتصادی بیشتر قرار دهند؟

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار