انتخابات ریاست شورای شهر مینودشت در انتظار تایید فرمانداری/ رئیس شورای استان به ریاست شورای شهرش می‎رسد؟

1403-08-05 11:08:25
0
58

انتخابات هیئت رئیسه سال پایانی فعالیت چهارمین دوره شورای شهر مینودشت با حضور هر 7 عضو شورای شهر مینودشت و بصورت غیر علنی برگزار شد.

به گزارش کلاله خبربه نقل از مینوخبر، انتخابات هیئت رئیسه سال پایانی فعالیت چهارمین دوره شورای شهر مینودشت با حضور هر 7 عضو شورای شهر مینودشت و بصورت غیر علنی برگزار شد.

از همان قبل شروع جلسه و با اعلام نامزدی 3 عضو از هفت عضو شورا برا کرسی ریاست که تقریبا مورد کم سابقه و شاید بی سابقه ای هم باشد می شد حدس زد که از سالن جلسات شورای شهر مینودشت دود کاملا سفیدی در نخواهد آمد.

موید کم سابقه بودن حرف مان هم آن جاست که به طور مثال در تمام چهار اتخابات هیئت رئیسه شورای کلان شهر تهران با 31 عضو هم تنها 2 نفر کاندیدا می شدند.

این ظن زمانی به یقین تبدیل شد که برخلاف سال گذشته جلسه رای گیری به صورت غیر علنی برگزار شد.

«نرگس آسمانی» و «سید ناصر حسینی» زودتر از سایرین در محل برگزاری جلسه حضور پیدا کرده بودند.

سپس «سید علیرضا نریمانی» و «ایوب ساسانی» به اتفاق یکدیگر خود را به محل برگزاری انتخابات رساندند. در ادامه نیز ایوب هلاکو، سید حسن حسینی و ذبیح ا... ترکمانی هر یک به تنهایی آمدند تا جلسه با حضور تمام اعضا برگزار شود.

پس از برگزاری آخرین لابی ها در محوطه بیرونی ساختمان کهن سال شورای شهر مینودشت، جلسه سرانجام با 37 دقیقه تاخیر و به صورت غیرعلنی آغاز شد.

پیش از شروع جلسه تصور همگان بر این بود که ایوب ساسانی با کسب 3 رای ریاست سال آخر شورا را در رقابت با «ایوب هلاکو» و «نرگس آسمانی» بدست خواهد آورد.

اما پس از رای گیری و اعلان نتایج مشخص شد که این «ایوب هلاکو» با سابقه ترین عضو شورای شهر مینودشت و رئیس شورای استان گلستان است که توانسته 3 رای در برابر 2 رای «ایوب ساسانی» و 2 رای «نرگس آسمانی» بدست بیاورد.

برای نایب رئیسی شورای شهر هم تنها «سید ناصر حسینی» کاندیدا شد که وی با 6 رای موافق و تنها یک رای ممتنع توانست به این عنوان دست یابد.

«سید علیرضا نریمانی» و «ایوب ساسانی» هم با کسب 7 رای به عنوان منشی اول و منشی دوم هیئت رئیسه انتخاب شدند.

ریاست رئیس شورای استان گلستان در هاله ای از ابهام

پس از پایان این رای گیری «سید علیرضا نریمانی» رئیس شورای شهر مینودشت به خبرنگار ما گفت: طبق ماده 15 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور (جلسات شوراها علني و با حضور دوسوم اعضاي اصلي رسميت مي يابد و تصميمات با اكثريت مطلق آراي حاضرين معتبر است و تشكيل جلسات غيرعلني منوط به تصويب دوسوم اعضاي حاضر در جلسه مي باشد) با توجه به این که آقای هلاکو تنها 3 رای از 7 عضو شورا را کسب کرده، تایید این انتخابات نیاز به تصویب کمیته انطباق فرمانداری شهرستان مینودشت دارد.

به گفته نریمانی مصوبات جلسه انتخابات هیئت رئیسه فردا به فرمانداری مینودشت ارسال خواهد شد.

گفتنی است؛ پیش از آغاز جلسه و در جواب خبرنگار سایت مینوخبر عنوان شده بود که هر کس 3 رای بیاورد به عنوان رئیس شورا انتخاب خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید کمیته انطباق فرمانداری مینودشت چه تصمیمی خواهد گرفت. بی شک انتظار همگان این است که این جلسه هرچه سریعتر برگزار و نتیجه ان به سمع و نظر مردمان مینودشت برسد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار