برای اولین بار در کلاله زعفران کشت شد+تصاویر

1403-07-01 05:07:37
0
44

مدیرجهاد کشاورزی کلاله گفت: برای اولین بار در شهرستان کلاله زعفران کاشت شد و با این اقدام کشاورز مربوطه 7 سال مستمر می تواند از این زعفران برداشت کند.

به گزارش کلاله خبر، کشت زعفران می‌تواند باعث اشتغال قشر عظیمی از زنان و دختران روستایی شود و یکی از راه‌های کمک اقتصاد خانواده ها باشد.

علی علی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله با بیان این خبر گفت : کشت زعفران با 7 سال ثمردهی مستمر یکی از محصولات ارزشمند است که در سال دوم، ثمردهی آن در حدود 3 کیلوگرم از هر هکتار می باشد.

وی افزود: زمان کشت محصول زعفران از مرداد تا مهر ماه است که پس از کاشت، پیاز زعفران در مزرعه به مدت چهار تا هفت سال باقی می ماند و محصول می دهد و از این نظر احتیاجی به کاشت مجدد در سال‌های بعد ندارد و در سال هشتم مجدداً کشت این محصول انجام می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله در مورد خواص زعفران نیز اظهار داشت: زعفران چاشنی و رنگ دهنده غذا است، موجب كاهش چربی و كلسترول خون می گردد.

وی ادامه داد: زعفران آرام بخش، اشتها آور، ضد اسپاسم، پيشگيری كننده از بيماريهای قلبی و سرطان، تقويت کننده حافظه و كاهش دهنده فشار خون است

علیزاده تاکید کرد: همچنین از گیاه زعفران در درمان بیماری آسم، بيماريهاي پوستی، بیماری های چشم، عفونت ادراری، يرقان ،رفع نفخ شكم ، درمان معده درد و درمان کم خونی استفاده می شود.

zaferan 1

zaferan 2

zaferan 3

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار