وزیر کشور :

مهمترین عنصر برای حل مشکلات مردم ،خود مردم هستند

1403-08-06 01:08:37
0
70

وزیر کشور مهمترین عنصر برای حل مشکلات مردم را خود مردم دانست و بر ضرورت ایجاد شرایط برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در برنامه های اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش کلاله خبر به نقل از قابوس نامه، عبدالرضا رحمانی فضلی، در جلسه مشترک شورای اداری گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان و افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی و اقتصادی گنبد در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان گفت: هزار هزار میلیارد تومان سرمایه در دست مردم است که باید با ایجاد اعتماد و رفتار درست آن را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت شود.

وی افزود: طبق سنوات گذشته به بودجه حاصل از فروش نفت عادت کرده ایم و طی سالیان برای منابع درست و تلاشی برای مشارکت مردم نکرده ایم در حالیکه باید مانند دوران جنگ مردم به میدان بیایند و مدیران شرایط را مهیا کنند باید نیازمان را به مردم بگوییم و از آنها کمک بگیریم.

فضلی تصریح کرد: اگر ایمان ما به مردم صادقانه باشد می توانیم شرایط را برای ورود مردم آماده کنیم و به فرموده رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی باید مردم محور قرار گیرند ، البته نباید تنها به سرمایه گذاری توجه کرد بلکه باید از حوزه مصرف شروع کنیم . بعد به سمت تولید برویم و باید ابتدا برای مصرف درست در بین مردم فرهنگ سازی شود.

وی با یادآوری این موضوع که اقتصاد کشور ما مبتی بر درآمد نفت است اذعان کرد: منحنی رشد کشور روند رو به رشدی ندارد و نشان می دهد تنها هر جا فروش نفت بالا بوده منحنی رشد نیز رشد داشته است و این یعنی اینکه یا برنامه ریزی درستی نبوده و یا مسیر مسیرِ فزاینده درستی نبوده است.

وزیر کشور در رابطه با امنیت در کشور نیز وجود جوان بیکار ناراضی را خود تهدید دانست و به اقتصاد مقاومتی به عنوان محوری برای وحدت ، توسعه و اشتغالزایی تاکید کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اجرای طرح رونق تولید در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: در راستای تصمیم دولت برای خارج کردن 7 هزار و 500 بنگاه اقتصادی از رکود مبلغ 16 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که در اینجا اعلام می کنم سه شهرستان گنبد و آزادشهر و رامیان در این بخش و دریافت تسهیلات برای رونق تولید محدودیتی ندارند.

وی صریح کرد با توجه به حجم مطالبات و منابع محدود نیاز است کار ها اولویت بندی شود و دولت نیز برای تسریع 100 اختیار را به استانداران و فرمانداران تفویض کرده است.

وزیر کشور در پایان سخنانش به نقش میانه روی ایران در اتفاقات منطقه اشاره و اظهار کرد: تکفیری ها به پشتوانه استعمار به دنبال نشان دادن چهره وحشیانه از اسلام و معرفی به عنوان دین ترور و خشن در منطقه هستند  و ایران با همین نقش میانه روی خود در صدد گفتگو برای حل مشکلات منطقه است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار